به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با انتشار مجموعه ۵ جلدی «پنجره ای رو به خدا» سعی کرده است تا با بیان نکات روان‌شناختی و تربیتی فرایض دینی به بخشی از سوالات نوجوانان در مسائل مهم اعتقادی دینی پاسخ دهد.

نوجوانان و «پنجره ای رو به خدا»

 به گزارش قدس آنلاین، «من و قرآن»، «من و نماز»، «من و دعا»، «من و روزه» و «من و اعمالم» کتاب های  این مجموعه را تشکیل می دهند. هر کتاب از این مجموعه، دربردارنده‌ ۴۰ نکته‌ روان‌شناختی و تربیتی درباره قرآن، نماز، دعا، روزه و اعمال برای نوجوانان و جوانان است که به کوشش ابراهیم اصلانی با زبانی ساده و روان نگاشته شده است.

«من و قرآن» جلد اول از مجموعه پنج جلدی با عنوان «پنجره ای رو به خدا» است. این کتاب درباره قرآن و زندگی است، محور بحث آن ضرورت انس با قرآن و استفاده از آن به عنوان موهبتی برای هدایت و رستگاری است. همچین تلاش شده است با اشاره به نکات مهم درباره عظمت و شگفتی کلام و قرآن، زمینه را برای انس نوجوانان با قرآن فراهم آورد. قرآن برای همگان و بیش از همه برای نوجوانان و جوانان می تواند راهنمای زندگی پر ثمر، سالم و با نشاط باشد. نویسنده در این  اثر برای ملموس کردن مفاهیم و مباحث قرآنی از ترجمه کاظم پورجوادی بهره گرفته است. به راه راست هدایتم می کند، گفت مرا بخوان می خوانم، پیامی مبارک از جانب دوست، تازه ای که هیچ گاه کهنه نمی شود، اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم از جمله موضوعاتی است که در این کتاب ۶۴صفحه ای خواهید خواند.

 

تحلیل چیستی و چرایی نماز

«من و نماز» جلد دوم از این مجموعه ۵ جلدی است. نویسنده در این اثر با بیان ۴۰نکته روانشناختی و تربیتی درباره نماز و مبانی آن به زبان ساده تلاش می کند به  تحلیل چیستی و چرایی نماز که یکی از مهمترین اعمال و مسائل جدی و مهم زندگی هر فرد مسلمانی است، بپردازد.

«من و دعا»، کتابی درباره دعا و نگاه منطقی به آثار آن در زندگی است. همان طور که می دانیم دعا در دین اسلام جایگاه برجسته ای دارد، اما گاهی برداشت عموم ازآن نادرست است. با خوانش این کتاب به پاسخ این سوال که چرا به دعا نیاز داریم پی خواهیم برد. منظور نویسنده از دعا در این کتاب؛ هم دعایی است که هنگام نماز و نیایش و موقعیت های دیگر به زبان می آوریم و هم ادعیه معروفی است که در کتاب ها وجود دارند و خواندشان توصیه می شود.

در این اثر، نوجوانان و جوانان در ۶۴ صفحه با مباحث شیرین درباره دعا در قالب متن های کوتاهی با موضوعاتی از جمله؛ با دوستان خدا دوست هستم، کسب خیر و برکت است، زمزمه ای برای خلوت و تنهایی ام، به مناجات آمده ام و... آشنا می شوند.

 

 بیان آثار و ابعاد روزه در زندگی نوجوانان

کتاب «من و روزه» با اشاره به مبحث روزه و آثار آن در ابعاد گوناگون زندگی انسان سعی می کند، جوانان و نوجوانان را با یکی از اعمال و عبادت های ویژه دین اسلام «روزه» آشنا کند.

روزه عبادتی است که علاوه بر آثار فردی در زندگی اجتماعی افراد نیز اثرگذار است و اگر صادقانه و با اخلاص زندگی انسان را متحول می کند و آثار معنوی آن تا مدت ها ماندگار می ماند به همین علت است که باید درباره آن بیشتر بیاموزیم. در این اثر نوجوانان در قالب متن های کوتاه به موضوعاتی مثل؛ ایام مهرورزی و دوستی فرا رسیده است، هویت جمعی نمود می یابد، پاسخ به ندای الهی، صفای رنج را تجربه می کنم، اعمالم را محک می زنم، صبر و حوصله را می آموزم و... نوجوانان و جوانان با ضرورت روزه و آثار آن آشنا می شوند.

 

اهمیت و ضرورت مراقبت از اعمال

«من و اعمالم» جلد پنجم از مجموعه ۵ جلدی باعنوان «پنجره ای رو به خدا» است. این کتاب با اشاره به اهمیت و ضرورت مراقبت از اعمال و بیان آثار آن در ابعاد زندگی انسان، با توجه به آیات قرآنی تلاش دارد، نوجوانان و جوانان را با آشکارترین نشانه تقوا و بزرگترین عبادت که همان «عمل صالح» است، آشنا کند. منظور نویسنده از «عمل» در این کتاب، رفتار، گفتار و هر نوع اقدامی است که از انسان سر می زند. همچنین به ابعاد گوناگون از جنبه های فردی، اجتماعی، نگرشی و... در قالب ۴۰ نکته روانشناختی و تربیتی برای نوجوانان و جوانان پرداخته شده است.

 هر یک از این آثار در شمارگان ۵ هزار جلد و قطع جیبی توسط انتشارات به نشر به چاپ رسیده است و در دسترس عموم قرار گرفته است. علاقمندان می توانند هر یک از کتاب های مجموعه «پنجره ای رو به خدا» را از سایت فروش اینترنتی کتاب به نشر به آدرس  www.behnashr.com  خریداری کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.