۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 752838

فکرش را بکنید عالی‌ترین مقام دولتی استان یک روز در هفته ۱۰ ساعت برای تولید وقت بگذارد تا گره از کار سربازان جبهه تولید بگشاید، اکنون ۱۱ هفته از یکشنبه‌های طلایی رفع موانع تولید و تلاش شخص آقای استاندار برای رفع مشکلات کارآفرینان می‌گذرد. ۱۱ هفته است که وی و تیمی از مدیران اقتصادی استانداری به همراه جمعی از مدیران دولتی و تشکل‌های بخش خصوصی هر یکشنبه صبح ابتدا به سه تا چهار واحد تولیدی سر می‌زنند، خداقوت می‌گویند و در فضای صمیمانه پای درددل مدیران صنعتی می‌نشینند. سپس جلسه‌ای اختصاصی با سرمایه‌گذاران و در ادامه نشستی با مدیران انجمن‌های صنایع همگن استان و در نهایت جلسه ستاد تسهیل تشکیل می‌شود تا پازل روزهای یکشنبه تولید را کامل کند. از صبح تا غروب با چاشنی ده‌ها مصوبه و دستور کتبی فوری و گاهی تلفنی برای رفع مشکل این کارخانه و آن کارگاه؛ تلاشی که در چند ماه گذشته موجب ایجاد انگیزه و امید در دل کارآفرینان خسته از موانع ریز و درشت شده است، همان‌هایی که قرار است با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه و آبادانی را به استان و کشور عزیزمان هدیه دهند.

بدون شک یکشنبه‌های تولید در کنار فراخوان صورت گرفته از سوی استانداری برای شناسایی چالش‌ها، یک طرح ابتکاری و یک فرصت طلایی برای بخش خصوصی به شمار می‌آید؛ فرصتی که اگر بخش خصوصی از آن بهره کافی نگیرد، نتیجه مناسب برای آسیب‌شناسی حاصل نمی‌شود. از این رو به نظر می‌رسد مدیران بخش خصوصی باید با دست پر در جلسات حضور یافته و با ارائه گزارش‌های کارشناسی و راهکارهای حل مسئله بستر مناسب را برای رفع چالش‌ها فراهم کنند؛ نکته‌ای که در مواردی خلأ آن احساس می‌شود.

اما نکته بعدی استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه برای ترسیم نقشه راه رونق تولید است زیرا با وجود اهمیت چشمگیر ارتباط صنعت و دانشگاه در گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید، این رابطه همچنان اندر خم یک کوچه مانده و اگر هم حمایتی می‌شود در حد نمادین بوده و خروجی مورد انتظار را نداشته است.

به هر حال نباید فراموش کنیم که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری کشورمان برای رونق اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری است، از این رو شناسایی، پیگیری، رصد و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی با هدف صیانت از نیروی کار، تداوم تولید، حفظ حیات اقتصادی، تثبیت و توسعه اشتغال نیروی کار در بنگاه‌های تولیدی امری مبارک است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.