۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 752931

اولین دستواره ملی ولایت امروز با حضور ۳۱ گروه برتر استانی در مجموعه آفتاب ولایت مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار اولین دستواره ملی ولایت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  این مراسم که از سوی نهضت اجتماعی جوانان و با حضور مسئولین ۳۱ گروه برتر از استان‌های مختلف برگزار شد؛ قائم‌مقام نهضت اجتماعی جوانان ضمن تبیین پیش‌زمینه آغاز به کار این مجموعه سیر رشدی کار اجتماعی در طول چهار دهه پس از انقلاب اسلامی را مرور کرد.

آرش مقدم با اشاره به فرآیند شناسایی گروه‌های مردمی توسط مسئولین مناطق نهضت اجتماعی جوانان بر لزوم نقش‌آفرینی این گروه‌ها به‌عنوان جریان‌های حلقه‌های میانی که از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است تأکید کرد.

وی در ادامه به تبیین جزئیات مأموریت گروه‌های برتر در استان‌های مختلف پرداخت.

در ادامه معاون راهبردی قرارگاه بقیة‌الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه اصلی‌ترین ویژگی جریان انقلابی را تحول‌خواهی است، حضور مردم را رکن اساسی ایجاد تحول دانست و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب تأکید کرد که بدون به‌کارگیری ظرفیت‌های  مردمی مسائل  انقلاب اسلامی حل‌نشده باقی خواهد ماند.

ساسان زارع با تبیین نقش حرکت مردم در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی تکثیر،تنظیم و تسریع این حرکت مردمی را اصلی‌ترین مطالبه کنونی رهبری دانست.

وی امیدواری را روی دیگر سکه تحول دانست و آن را یکی از الزامات حرکت مردمی دانست و تأکید کرد علاوه بر گفتمان امیدوارانه نباید از ارائه راهکارهای عملیاتی غفلت کرد.

معاون راهبردی قرارگاه بقیة‌الله با اشاره به شکست مسئولین در تحقق مطالبات رهبری در راستای به میدان آوری مردم گفت امروز رهبری این مأموریت را به جوانان انقلابی سپرده است.

وی بابیان خاطره‌ای از شهید حمید اسداللهی از  شهدای مدافع حرم اهل‌بیت زمان‌شناسی، وظیفه‌شناسی و هدف شناسی را سه رکن اساسی فعالیت حلقه میانی دانست و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مردم را مهم‌ترین کار ویژه این حلقه‌ها قلمداد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو شورای فقهی نهضت اجتماعی جوانان نیز در این مراسم پس از تحسین نهضت شکل‌گرفته برای لبیک‌گویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخی از بیانات ایشان بر لزوم وحدت حول محور ولایت یک فرد واحد و اتصال به ولی جامعه تأکید کرد.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی با گلایه از برخی بی‌توجهی‌ها به مطالبات رهبری از سوی نخبگان وظیفه‌شناسی برخی افراد در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی را یکی از عوامل پیروزی و رشد انقلاب عنوان کرد و اعضای جریان‌های حلقه‌های میانی را به اتصال با کلام رهبری دعوت کرد.

وی با نقد برخی رویکردها در توسعه کشور بی‌توجهی به بیانات ولی جامعه همه افرادی که مایل به کار اجتماعی هستند را دعوت به توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب کرد و یادآور شد: بدون شکل‌گیری اتصال با ولایت ممکن است افراد انقلابی در جامعه حضورداشته باشند اما فتح و پیروزی در آن رخ نخواهد داد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تائید رویکرد نهضت اجتماعی جوانان در جهت به میدان آوری مردم از اعضای گروه‌های مردمی خواست این گفتمان را که مأخوذ از منظومه فکری امامین انقلاب است را برای مردم تبیین کنند.

این متخصص فقه اجتماعی با ناتوان دانستن مدل‌های غربی از حل مسائل جامعه اسلامی توجه به تربیت نسلی که فهم دقیقی از کلام ولی جامعه داشته باشد را راه‌حل اصلی مسائل جامعه اسلامی دانست.

گفتنی است؛ اولین دستواره ملی ولایت باهدف فعال‌سازی جریان‌های حلقه‌های میانی با حضور ۳۱ گروه برتر استانی که از امروز آغاز به کارکرده است تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزبانی مشهد ادامه خواهد دارد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.