۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 753976

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان خراسان رضوی گفت: موضوع رسیدگی به خانواده زندانیان یکی از اولویت‌های مهم قوه قضائیه است.

«سامانه حمایت» پشتیبان خانواده‌ زندانیان

هوشنگ شریف‌نژاد افزود: سامانه حمایت با هدف حمایت از خانواده زندانیان راه‌اندازی شده است تا این خانواده‌ها از اقصی نقاط کشور بتوانند در این سامانه نام‌نویسی کنند و تحت حمایت انجمن‌ها و یا کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) قرار گیرند و هیچ محدودیتی برای حمایت از این خانواده‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه به نیازهای خانواده‌های زندانیان اشاره و اظهار کرد: از آنجا که بیشتر خانواده‌های زندانیان سرپرست خود را از دست داده‌اند و غالباً از خانواده‌های محروم جامعه هستند اولویت ‌آن‌ها مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله مسکن و مایحتاج اولیه زندگی است. علاوه بر آن مسائل مربوط به بهداشت و درمان و همچنین تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان بخش عمده‌ای از مشکلات این قبیل خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهداف انجمن حمایت از خانواده زندانیان افزود: این انجمن‌ها مؤسسه‌های غیردولتی هستند و تحت نظارت مستقیم سازمان زندان‌های کشور فعالیت دارند که با کمک خیران و مؤسسه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در حوزه‌های معیشت، اشتغال، مشاوره، آموزش و بهداشت و درمان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش وقوع جرم به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند.

وی اضافه کرد: سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی در حوزه مشاوره خانواده‌های حمایت ۴ هزار و ۵۳۴ مورد مشاوره، در حوزه حمایت‌های موردی

۱۵ هزار و ۵۲۰ مورد، در حوزه معرفی برای اشتغال در کارگاه‌ها و کارخانه‌های نیازمند نیروی کار ۳ هزار و ۶۲۰ مورد، در حوزه معرفی به سازمان‌ها و نهادهای حمایتی ۳ هزار و ۶۴۳ مورد، در حوزه آموزش و مهارت‌های زندگی ۸۹۲ مورد و در حوزه معرفی به کمیته امداد حضرت امام(ره) نیز ۳ هزار و ۱۲۰ مورد ارائه خدمت شده است. ضمن آنکه در سال گذشته توانسته‌ایم با کمک خیران، آستان قدس رضوی، بسیج، سپاه پاسداران، اداره اوقاف و امور خیریه، ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان هشت نوبت سبد غذایی هر یک به ارزش ۶۰۰ هزار تومان بین خانواده‌های زندانیان توزیع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.