قدس آنلاین- مترجم: امیرمحمد سلطانپور - همانگونه که پیش بینی می شد بعد از پرداخت کمک های مالی دولت آمریکا توسط بایدن به مردم، میزان فروش اسلحه در تمامی مناطق ایالات متحده بالا رفته است.

بایدن چگونه محبوب شرکت های اسلحه سازی شد؟

این اتفاق دلایل مختلفی داشت. یکی از آن ها بالا رفتن میزان خشونت ها در این کشور بود که مردم را به فکر خرید اسلحه برای دفاع انداخته بود. عامل دیگر نگرانی از اینکه دولت برای فروش اسلحه سخت گیری های زیادی قرار دهد و آن را ممنوع کند که بسیاری را به تکاپو انداخت تا قبل از اعمال این قانون برای خود سلاحی خریداری کنند. اما شاید اصلی ترین عامل این بود که مردم با این پولی که از بایدن دریافت کردند، به زبان ساده، پول بیشتری برای خرج کردن داشتند.

این را نیز نباید فراموش کنیم که با وجود پول بیشتری که در دستان مردم آمریکا قرار گرفت، به خاطر از رونق افتادن بسیاری از شرکت ها و کارخانجات، آمریکا با مشکل کمبود لوازم، از وسایل آشپزخانه و خانه گرفته تا حتی خودرو مواجه شده است. مثلا کسی که در آمریکا بخواهد یک یخچال بخرد، باید چند هفته یا شاید برای یک ماه در لیست انتظار باشد. برخی از مواد اولیه ساخت کالا نیز شاهد افزایش قیمت بوده و همینطور ریزپردازنده های کامپیوتر نیز نایاب شده است. به همین دلیل بسیاری از مردم کار خرید وسیله برای منزل یا کار خود را به تعویق انداخته اند و با این پول اضافه به سراغ خرید اسلحه رفته اند.

ما شاهد افزایش فروش اسلحه های جنگی از جمله AR15 در آمریکا هستیم که مسلما جو بایدن و اعضای قانونگذار دموکرات زمانی که نقشه کمک مالی را می کشیدند آنرا پیش بینی نمی کردند. بسیاری از مراکز بررسی پیشینه خریداران نیز اعلام کرده اند که از زمان پرداخت کمک مالی دولت، میزان درخواست های ارسالی در راه خرید تفنگ توسط مردم به شکل چشمگیری افزایش یافته و خرده فروشان اسلحه هم می گویند تا 20 درصد شاهد افزایش فروش بوده اند. برخی از کارشناسان نیز تاکید می کنند که پیش از پرداخت پول در حالی که کالا به میزان کافی وجود نداشت، این اخطار را داده بودند که بسیاری از مردم پول اضافه ای که به دست خواهند آورد را صرف خرید اسلحه و مهمات خواهند کرد.

با همه تلاش های بایدن برای اینکه خود را مخالف اسلحه نشان دهد، هیچکس در چند دهه گذشته مانند او به شرکت های اسلحه سازی در راه فروش ادوات خود کمک نکرده بود.

منبع: نشنال اینترست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.