همزمان با سالروز شهادت بنیان گذار فقه جعفری، مراسم عزاداری و سوگواری امام جعفر صادق(ع) در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار می شود.

برگزاری ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه طبس و کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر موسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی گفت: این مراسم  همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) یک شنبه، مصادف با ۱۶ خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در فضای باز با رعایت دستور العمل های بهداشتی در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی اصغر عطاران طوسی در ادامه عنوان کرد: زائران و مجاوران همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری و مرثیه سرایی امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در سوگ ششمین پیشوای شیعیان در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به سوگواری خواهند پرداخت و برپایی ایستگاه نقاشی و کاردستی ویژه کودکان و نوجوانان از برنامه های جانبی این مراسم است.

وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) اظهار کرد: این محفل معنوی با حضور قاریان ممتاز شهرستان کاشمر، شنبه ۱۵ خرداد بعد از نماز مغرب با حضور زائران و مجاوران برگزار خواهد شد.

عطاران طوسی یادآور شد: مراسم سوگواری و عزادارای شهادت امام جعفر صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین احدی امام جمعه موقت شهرستان کاشمر و مرثیه سرایی رضا خزاعی در جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) برگزار خواهد شد.

موسسه فرهنگی، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی همواره در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی با برگزاری مراسم های ولادت و شهادت ائمه معصومین(ع)، کرسی تلاوت های مذهبی، مسابقات کتابخوانی و ... سعی در گسترش علوم قرآنی و سنت و سیره اهل بیت(ع) دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.