نسیم مهربانی وزیدن گرفت. آغاز ماجرا از پیامکی شروع شد که یک مادر نگرانی خودش را برای گرمازدگی دو کودک خردسالش در روزهای اخیر بیان کرده بود و همین موضوع آغاز پویش خرید کولر برای محرومان شهرمان را رقم زد

نسیم مهرورزی با پویش تهیه کولر

پویش خرید کولر برای خانواده‌های بی‌بضاعت یکی دیگر از حرکت‌های مواسات و مؤمنانه است که این روزها توسط یک روحانی در شهرمان راه افتاده است.

«حجت‌الاسلام محمد فلاح» مدرس حوزه و دانشگاه، مدیر فرهنگی مسجد الزهرا(س) خیابان احمدآباد مشهد و همچنین امام جماعت دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد است. او یکی از روحانیونی است که با صفحه شخصی خودش در فضای مجازی و ارائه عملکردهای خیرخواهانه در شبکه‌های مجازی توانست شمار زیادی از جوانان را با رفتارش به کار مؤمنانه دعوت کند. او این روزهای گرم، پویش اهدای کولر برای محرومان را راه انداخته که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

۳۰۰ میلیون در یک سال

او در ابتدای گفت‌وگو می‌گوید: کرونا با همه آسیب‌ها و مشکلاتی که داشت، فرصت و ظرفیتی را برای من فراهم ساخت و سبب شد در بحث رزمایش مواسات مؤمنانه و همدلی مردم حضور جدی‌تر داشته باشم. از شروع کرونا از طریق شبکه مجازی خودم، دانشجویانم و مردم مسجد که مرا می‌شناختند، دست به دست هم دادیم و حدود ۳۰۰ میلیون تومان در طول یک سال گذشته جمع‌آوری و کمک کردیم. کار از تهیه بسته‌های معیشتی آغاز شد اما خوشبختانه با کارهای همدلانه و نیکوکاری مانند تهیه جهیزیه، تأمین هزینه‌های درمانی، بدهکاری، پرداخت قبوض، ایجاد شغل و... ادامه پیدا کرد.

اعتماد برای همدلی

امام جماعت دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی تصریح می‌کند: اعتماد به پیجمان یک شبه صورت نگرفت، برای همه کارها استوری و روایتگری کامل را انجام می‌دهم و مخاطب به صورت کامل از فعالیت‌های ما مطلع می‌شود حتی برخی از افراد با لباس من مخالف هستند اما به یاد دارم زمانی که با گروهی از بچه‌ها در حال کار جهادی بودم، نوشتم کسی حاضر است بانی شود میان‌وعده‌ای به بسیجی‌های ما که در حال کار خیر هستند، بدهد. برخی از افراد بانی شدند اگر چه از نظر فکری خودشان را نزدیک به من نمی‌دانند اما این اعتماد برایشان ایجاد شده است. در واقع این خدمت برایشان ارزشمند بود و جای خوشحالی دارد این افراد نیز به جمع کمک‌کننده‌های ما در کار خیر بپیوندند.

یک پیامک و آغاز پویش

وی با اشاره به گرمای کم‌سابقه این هفته‌ها اظهار می‌دارد: مادری به من پیامک داد که من دو فرزند دارم و در این گرما به شدت در اذیت هستند و امکان تهیه وسیله سرمایشی را نداریم. این پیام بسیار ذهن مرا به هم ریخت تا جایی که استفاده از سرمای مطبوع کولر برایم سخت شد. بهترین کاری که به ذهنم رسید این بود که پویشی راه بیندازیم که بتوانیم کولرهای کوچک ارزان تهیه و بین محرومان توزیع کنیم که استقبال خیلی خوبی از این پویش شد.

مدیر فرهنگی مسجد الزهرا(س) می‌افزاید: از مبالغ هزار تومان که پول صدقه بود تا مبلغ ۵ میلیون تومانی واریزی داشتیم و خوشبختانه در مدت ۲۴ ساعت از لحظه اعلام این پویش مبلغ ۵۴ میلیون تومان جمع‌آوری شد و تعداد ۷۷عدد کولر ساخت داخل را به قیمت هر کولر ۷۰۰ هزار تومان تهیه کردیم.

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر جمع‌آوری کمک را بار دیگر آغاز کردیم و دعاهای خیر این نیازمندان پس از دریافت کولرها، بهترین انگیزه راهمان است زیرا همه آن‌ها در حد دریافت بسته معیشتی با ما مرتبط بودند اما دریافت کولر به هیچ وجه در ذهنشان نبوده است.

مدیر فرهنگی مسجد الزهرا(س) در رابطه با ادامه این پویش می‌گوید: ظرفیت این پویش برای ما محدود است چون تعداد افرادی که با من مرتبط هستند محدود است و امیدوارم سایر گروه‌های نیکوکاری این بحث را در نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.