درحالی که رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور استان خراسان‌رضوی بیان کرد در صورت قطعی برق با توجه به تعاملات فیمابین اداره راهنمایی و رانندگی و شرکت برق، تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده، اما بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد همچنان قطعی برق چراغ‌های راهنمایی در شهر برای رانندگان و عابران دردسر ایجاد می‌کند.

 چراغ‌های خاموش و رانندگان سرگردان

گرم شدن هوا و قطعی مکرر برق در شهر مشهد، پس از خسارت‌هایی که در صنعت به وجود آورد و زندگی عادی مردم را دچار دردسرهای فراوان کرد، این بار رانندگان و عابران‌پیاده را در سطح شهر با مشکل روبه‌رو کرده است،به طوری که این اختلال در هفته‌های گذشته سبب سرگردانی رانندگان پشت چراغ‌های خاموش‌شده راهنمایی شد و این قطعی‌ها در برخی تقاطع‌های پرترافیک شهری زمانی رخ می‌داد که اوج تردد و فعالیت روزانه شهروندان بود. حتی برخی از شهروندان از نحوه مدیریت ترافیک شهری گلایه داشته و خواستار بررسی ماجرا شدند. آن‌ها مدعی بودند چرا باید برق چراغ راهنمایی هم با خانه‌ها قطع شود و سبب دردسر شده و در تقاطع‌ها ترافیک ایجاد شود. خروجی این اقدام می‌تواند موجب افزایش احتمال بروز تصادف‌ در این مکان‌ها شود.

گرمی هوا کم بود؛ قطعی برق چراغ قرمز هم اضافه شد

در ادامه تصمیم گرفتیم برای بررسی ماجرا و دردسرهای احتمالی به صورت میدانی به یکی از تقاطع‌های اصلی شهر که بارترافیکی بالایی هم داشت، برویم. اطلاعات بدست آمده حاکی از آن بود که چهارراه شهید کلاهدوز به سمت میدان راهنمایی با قطعی برق روبه‌رو شده و مردم پشت ترافیک گره خورده گرفتار شده‌اند. لحظاتی بعد در محل حاضر می‌شویم، یک خودرو از چپ، دیگری از راست، آن یکی وسط چهارراه میان چند خودرو گرفتار می‌شود و مدتی همین وضع ادامه داشت تا اینکه یک سرباز پلیس‌راهور به محل آمد و پس از کلی اعصاب‌خوردی رانندگان گرفتار، ترافیک را روان کرد. چند روز بعد به بولوار شهید نامجو می‌رویم که تقاطعی کم‌ترافیک داشت، قطعی برق آنجا هم رسیده بود و ترافیک برای لحظاتی سبب گره ‌شد، اما این‌ بار خبری از مأمور پلیس نیست که سامانی به ماجرا بدهد، شاید هم توقعی نابجا داریم که در این عصر تکنولوژی بازهم باید به واسطه یک قطعی برق، یک نفر سرچهارراه‌ها گماشته شود و مسئولان فکری برای ماجرا نکنند.

هیچ تصادفی گزارش نشده

برای پیگیری بیشتر به سراغ مسئولان امر در راهنمایی و رانندگی استان رفتیم که سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس‌راهور خراسان‌رضوی در این زمینه گفت: پیش از قطعی برق، با توجه به تعاملات مابین راهنمایی و رانندگی و اداره برق، در صورت قطعی، تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و برق اضطراری برای تقاطع‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع‌های مهم سطح شهر از نظر پایش تصادفات نیاز به حضور پلیس‌راهور دارند که در این رابطه به صورت دائم و یا استقرار موقت، در محل‌ها حضور پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.