بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در دهه کرامت با برنامه های گسترده و متنوع، میزبان پژوهشگران و اندیشمندان خواهد بود.

جزئیات برنامه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس در دهه کرامت

به گزارش قدس آنلابن و به نقل از آستان نیوز، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز میلاد با سعادت امام رضا(ع) ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است.

همزمان با ایام دهه کرامت، 12 برنامه تحلیلی با محوریت سیره اجتماعی امام رضا(ع) به همت این مرکز برگزار می شود. در این جلسات موضوعاتی همچون «اصول اخلاقی در سیره اجتماعی امام رضا(ع)»، «شاخصه‌های سیره اجتماعی امام رضا (ع)»، «راهکارهای مقابله با آسیبهای اجتماعی در سیره اجتماعی امام رضا(ع)، «تربیت اخلاقی در سیره اجتماعی امام رضا(ع)»، «توجه به ارزشهای انسانی در سیره اجتماعی امام رضا(ع)»، «احترام به حقوق و کرامت انسان‌ها در سیره اجتماعی امام رضا(ع)»، «عدالت اجتماعی و نفی تبعض در سیره اجتماعی امام رضا(ع)» با حضور کارشناسان بررسی خواهد شد.

نشست های ترویجی از دیگر برنامه‌هایی است که به همت گروه‌های پژوهشی این بنیاد در دهه کرامت برگزار می شود. این نشست‌ها با موضوعات «حج از دیدگاه امام رضا(ع)»، «تاریخ و تشکیلات آستان قدس رضوی در عهد تیموری»، «بازخوانی کتیبه های تیموری»، «روز زیارتی امام رضا(ع) از دیدگاه سید بن طاووس»، «مروری بر 5 دوره تمدنی حوزه علمیه مشهد»، « تجلی هنر و زیبائی های گچ بری ها در حرم رضوی»،« ولایت امر، ضرورت، جایگاه و مسئولیت ها از منظر امام رضا(ع)» میزبان علاقه مندان به مباحث تاریخ اسلام خواهند بود.

همچنین نشست‌های تخصصی با موضوع «جریان‌های پژوهشی بر محور زیارت و افق های پیش رو»، «دین‌داری از دیدگاه امام رضا(ع)»، «تحلیل معنایی (محاسن کلامنا) در حدیث رضوی» از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه ایام دهه کرامت است که از سوی پژوهشکده علوم اسلامی بنیاد پژوهشهای اسلامی برگزار می‌شود.

فرهنگ و سیره رضوی زیر ذره بین
با همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس و شبکه 4 سیما ویژه برنامه «توحید خانه» برای پخش در ایام دهه کرامت تولید شده است. پژوهشگران برجسته بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس در این ویژه برنامه به بررسی ابعاد مختلف جلوه‌های تمدنی در فرهنگ و سیره رضوی خواهند پرداخت.

همچنین علاقه مندان می توانند در ایام دهه کرامت سلسله یادداشت های تحلیلی با موضوع فرهنگ رضوی که به همت پژوهشگران این مرکز علمی تهیه شده را همه روزه در روزنامه قدس مطالعه کنند.

یکی دیگر از برنامه‌های محوری این مرکز در ایام خجسته دهه کرامت را می‌توان هماهنگی و اعلام برنامه‌های بنیاد با رادیو زیارت و رادیو معارف برای انجام مصاحبه‌هایی در رابطه با زیارت امام رضا(ع) نام برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.