کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) جلسه ویژه برای رای‌گیری درباره تشکیل اولین دولت بدون حضور و رهبری بنیامین نتانیاهو را پس از ۱۲ سال آغاز کرد.

آغاز جلسه رای‌گیری درباره دولت جدید رژیم صهیونیستی/ بنت با سخنرانی آتشین شروع کرد

قدس آنلاین: به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز، نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا که قرار است با رای امروز کنست به دولت تتغیر، سکانداری این دولت را به دست بگیرد، در سخنرانی مقابل کنست از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و رئیس حزب لیکود و همسرش ساره تشکر کرد و متعهد شد به فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله در منطقه "ج" در کرانه باختری ادامه دهد.

بنت همچنین قول داد اسرائیل را به عنوان دولت قومیتی برای ملت یهود و به اصطلاح دولت دموکرات قوی حفظ کند.

بنت ریاست دولت تغییری را برعهده می‌گیرد که با یائیر لاپید، رهبر حزب آینده‌ای هست و احزاب راست‌گرا، میانه رو و چپ‌گرا تشکیل داده‌اند.

رئیس حزب "آینده‌ای هست" با تکمیل توافق ائتلافی با هفت حزب "اردوگاه تغییر" دولتش را به کنست تقدیم کرد. طبق توافق­‌های ائتلافی، نفتالی بنت تا اوت ۲۰۲۳ نخست ­وزیر خواهد بود و لاپید در طول این دوره وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و پس از آن تا پایان دوره کنست فعلی در نوامبر ۲۰۲۵ لاپید نخست وزیری را بر عهده خواهد گرفت.

طبق این گزارش، کابینه دولت جدید رژیم صهیونیستی متشکل از ۲۸ وزیر است و ائتلاف دولتی از ۲۵ نماینده از احزاب میانه، ۱۹ نماینده از اردوگاه راست، ۱۳ نماینده از احزاب چپ و چهار نماینده عرب تشکیل شده است.

بنت همچنین وعده داد مثل آنچه بین اسرائیل و امارات روی داده، برای گسترش دایره "صلح با ملت‌های منطقه" تلاش کند.

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در ادامه به فلسطینی‌ها هشدار داد و گفت، "خشونت با مشت آهنین روبه‌رو خواهد شد". او همچنین حماس را به "دیواری از آتش" تهدید کرد.

او در این سخنرانی ادعاهای تکراری صهیونیست‌ها علیه ایران را نیز مطرح و ادعا کرد: ازسرگیری توافق هسته‌ای اشتباه خواهد بود و اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

این جلسه از سوی اعضای لیکود تحریم شد. بنیامین نتانیاهو در روزهای گذشته تلاش زیادی کرد تا احزاب و نمایندگان کنست را متقاعد کند که به دولت ائتلافی بنت و رای اعتماد ندهند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.