با آغاز رسمی زمان تبلیغات انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر کاشمر و راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی در خیابان اصلی شهر، تنور انتخابات در این شهر در حال داغ شدن است، به‌طوری‌که در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی شاهد تخلفاتی از سوی برخی نامزدها و نیز شائبه برگزاری یک مراسم جشن با هزینه شهرداری برای تبلیغ کاندیداهای خاص وابسته به یک جناح سیاسی هستیم.

از داغ شدن تنور انتخابات در کاشمر تا شائبه برگزاری جشن توسط شهرداری برای تبلیغ کاندیداهای خاص/ فرماندار: در صورت اثبات برخورد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، هم‌زمان با آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر شاهد داغ شدن تنور تبلیغات و ایجاد فضای شور نشاط انتخاباتی در کاشمر هستیم.

پس از انتشار آگهی اسامی ۵٢ نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات شورای شهر کاشمر، از بامداد روز ٢٠خرداد تبلیغات رسمی نامزدها آغاز شد به‌طوری‌که با راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی در خیابان اصلی شهر و حضور طرفدارانشان هر شب به دلیل ازدحام جمعیت منجر به ترافیک خودروهای عبوری و در مواقعی بسته شدن خیابان برای تردد وسایل نقلیه می‌شود.

اگرچه هر شب با توجه به سخنرانی نامزدها و حضور طرفدارانشان بر شورونشاط انتخاباتی افزوده می‌شود، ولی متأسفانه در سایه بی‌توجهی به قوانین  برخی تخلفات انتخاباتی در سطح شهر به چشم می‌خورد.

بر اساس آنچه فرمانداری کاشمر ابلاغ کرده، نامزدهای انتخابات تنها در مقابل ستاد انتخاباتی‌شان می‌توانند اقدام به نصب بنر بزرگ تبلیغاتی کنند، این در حالی است که برخی نامزدها پا را فراتر گذاشتند و در برخی نقاط دیگر بنرهای بزرگ تبلیغاتی را با استفاده از داربست نصب کردند.

اگرچه طبق روال ادوار گذشته انتخابات، مکان‌های مشخصی با نصب گونی بر روی دیوار برای چسباندن پوسترهای تبلیغاتی نامزدها در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است، اما عده‌ای بدون توجه به قانون و عدم احترام به حقوق شهروندی تصاویر نامزدهای موردعلاقه‌شان را بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تیرهای برق، درب و دیوار منازل شخصی، ترانس‌های برق، جداول و سایر محل‌هایی که قانون‌گذار آن را ممنوع کرده است می‌چسبانند.

درحالی‌که یکی از تخلفات انتخاباتی استفاده از امکانات دولتی و بیت‌المال است و کاندیدا، جریانات سیاسی  و نه دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی حق ندارند از بیت‌المال در جهت تبلیغات خود استفاده کند،اما متأسفانه در جریان برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که در پارک بانوان کاشمر برگزار شد، این شائبه مطرح است که  هزینه‌این مراسم از ناحیه شهرداری این شهر تأمین‌شده است و در آن مراسم  ۴ نامزد انتخابات شورای شهر کاشمر به همراه شهردار و فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند و این ۴ نامزد که منتسب به جریان اصلاح‌طلب و حامی شهردار هستند با قرار گرفتن در بالای جایگاه به حضار در این مراسم معرفی شدند.

امحاء و معدوم سازی تبلیغات خارج از قانون

در همین خصوص فرماندار کاشمر  با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی نامزدها و گوشزد کردن تمامی موارد تخلف، بایدها و نبایدها و مصادیق تخلف و مباحث نظم و آرامش در قبل از آغاز رسمی تبلیغات، گفت: در همین مدت ٣ روز آغاز تبلیغات مواردی مبنی بر تخلف تبلیغاتی برخی از نامزدها گزارش‌شده که کمیته امحا پس از بررسی موارد از نامزدها خواسته است که نسبت به جمع‌آوری موارد تبلیغاتی که خلاف قانون انجام‌شده اقدام کنند.

مسلم ساقی بابیان اینکه در سطح شهر مکان‌هایی برای نصب پوستر و اقلام تبلیغاتی نامزدها ایجادشده است، ابراز کرد: به لحاظ حفظ حقوق شهروندی و فضای شهری نصب پوستر در خارج از این مکان‌ها به‌ویژه بر روی علائم و تابلوها، درب و دیوار منازل شهروندان ممنوع است، که در صورت مشاهده این موارد به متخلفین تذکر داده می‌شود تا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مواردی هم که رعایت چارچوب قانون هم انجام‌نشده بود، کمیته امحا ورود کرده است.

فرماندار کاشمر با اذعان به اینکه تاکنون گزارش مکتوبی مبنی بر تخلف خاص دریافت نکرده‌ایم، افزود: کمیته امحا متشکل از فرمانداری، نیروی انتظامی و شهرداری به‌صورت شبانه‌روز فعال است و تبلیغات نامزدها را رصد می‌کند.

در اجرای قانون افراط‌وتفریط نمی‌کنیم

وی با یادآوری اینکه سعی کردیم با نگاه عادلانه زمینه را طوری مهیا کنیم تا شورونشاط انتخاباتی در شهر ایجاد شود، اظهار کرد: به لحاظ آماده کردن فضای مشارکت در اجرای قانون افراط‌وتفریط نمی‌کنیم.

ساقی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزاری مراسم جشن در پارک بانوان کاشمر که گویا هزینه‌ای آن‌هم از ناحیه شهرداری تأمین‌شده، اما تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر وابسته به یک جریان سیاسی خاص در آنجا حضور داشتند و با قرار گرفتن در جایگاه حین برگزاری مراسم به حضار معرفی شدند، خاطرنشان کرد: گزارش این موضوع در پایان وقت اداری امروز واصل شد و دستور بررسی و پیگیری آن را دادم.

وی بیان کرد: درصورتی‌که این موضوع واقعیت داشته باشد برایمان فرقی ندارد و در چارچوب مقررات برخورد خواهیم کرد.

فرماندار کاشمر ادامه داد: افرادی که پا در عرصه رقابت‌های انتخابات گذاشته‌اند با هر جایگاه و مسئولیت  در این هفته به‌عنوان نامزد هستند و همانند سایرین نگاه برابر با آن‌ها داریم.

وی تأکید کرد: تخلفات نامزدها پس از تائید صلاحیت در زمان تبلیغات تا اعلام نتایج آراء در کمیته امداد پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی که در حوزه قضایی فعال است به‌صورت دقیق رصد می‌کنند.

فعالیت ستاد ۳ نامزد ریاست جمهوری در کاشمر

فرماندار کاشمر همچنین در خصوص فعالیت طرفداران نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان ابراز کرد: تاکنون برای راه‌اندازی سه نامزد از مجموع هفت نامزد ریاست جمهوری در کاشمر مسؤول ستاد معرفی‌شده است و مکان‌هایی نیز برای فعالیت تبلیغاتی این دو نامزد در سطح شهر دایر شده است.

باگذشت ۴ روز از آغاز تبلیغات رسمی و بروز تخلفات انتخاباتی از سوی برخی نامزدها ضروری است دستگاه‌های ناظر و مجری انتخابات تدابیر ویژه‌ای برای برخورد با این قبیل تخلفات اعمال کنند تا در روزهای باقی مانده از تبلیغات شاهد تشدید و افزایش این‌گونه تخلفات نباشیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.