۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 757104

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان یزد بر تبیین آثار و برکات زکات در جامعه تأکید کرد و احیا و ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان و دامداران را از مأموریت‌های این نهاد برشمرد.

آثار و برکات زکات در جامعه تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان یزد، امروز، ۲۵ خرداد در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: تعظیم شعائر اسلامی، تبیین و تقویت ارزش‌های انقلاب، اشاعه و نهادینه کردن آن در بین کارکنان از اهداف مهم این نهاد است.

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی یکی از سازمان‌های کلیدی و مهم استان است که در معیشت مردم به طور مستقیم دخالت دارد، به مأموریت‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: مأموریت‌ها در قالب عمومی و تخصصی دنبال می‌شود که حفظ و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی، هدایت مؤثر و همه‌جانبه از فعالیت‌های اساسی جهادکشاورزی و نظارت جامع و ارسال برنامه‌های فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و دینی از جمله مأموریت‌های عمومی این نهاد است.

موسوی، نظارت شرعی بر ذبح، صید و تولید فرآورده‌های حلال در استان، آموزش ناظران و ذابحان برای نظارت بر مراکز تولید مواد پروتئینی، تقویت اعتقادات اسلامی با فرهنگسازی تولید غذای پاک، نظارت بر انطباق صید آبزیان و پرندگان با احکام و موازین دینی، برگزاری دوره‌های معرفت افزایی برای فعالان این بخش، احیا و ترویج فرهنگ زکات در بین کشاورزان و دامداران، ارتقای بینش فرهنگی عشایر، ترویج فرهنگ تعاون، سلامت غذایی و نظارت بر نحوه واگذاری اراضی دولتی را از وظایف تخصصی برشمرد.

سید ابوالفضل وکیلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: خوشبختانه علی‌رغم شرایط اقلیمی استان یزد و کمبود منابع آبی و محدودیت‌هایی که حتی در خاک داریم، در تولید بسیاری از محصولات رتبه‌های قابل توجهی در کشور داریم.

وی؛ میزان تولیدات کشاورزی استان را بالغ بر ۱.۸ میلیون تن به ارزش تقریبی ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۴۵ درصد تولیدات کشاورزی استان با اختصاص تنها چهار درصد آب استان در قالب تولیدات دامپروی و گلخانه‌ای، تولید می‌شود.

وکیلی؛ از اولویت‌های این سازمان در استان یزد را سوق یافتن به توسعه گلخانه‌ها با لحاظ تنوع رشد، سازگاری با کم آبی با جایگزینی کشت‌های کم آبخواه، افزایش بهره‌وری از آب موجود با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و حتی کاهش آب بخش کشاورزی از این طریق، ذکر کرد.

وکیلی یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان بخش گلخانه‌ای استان از سال‌های گذشته را با توجه به تولید سالانه ۵۴۰ هزار تن تولید در این بخش، نبود پایانه صادراتی ذکر کرد و گفت: در همین راستا نیز طی جلساتی مکان‌یابی جهت ایجاد سامانه منسجم صادراتی برگزار شده و امیدواریم با پتانسیل‌های موجود در استان شاهد صادرات محصولات گلخانه‌ای استان به صورت ترانزیت هوایی، ریلی و حتی دریایی با توجه به فعالیت بندرخشک پیشگامان در آینده باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در تولید مازاد و صادرات برخی محصولات در جایگاه کنونی قرار دارد، این امر بیانگر عملکرد مطلوب بخش کشاورزی استان است بیان کرد: ۳۹۶۹ میلیارد تومان خسارت در قالب سیل، سرمازدگی، طوفان و تگرگ را در استان شاهد بودیم.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.