عضو شورای شهر تهران با اشاره به حوادث رخ داده در دوره قبلی مدیریت شهری تهران گفت: ما این افتخار را داریم که بگوییم برای ایمنی و جان شهروندان ارزش قائل شده و تجهیزات ایمنی و نجات در شهرتهران را که در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرار دارد به روزرسانی و به جدیدترین تجهیزات روز دنیا تبدیل کردیم.

الهام فخاری: جلوی حوادث دلخراشی مانند پلاسکو و سیل را در تهران گرفتیم

قدس آنلاین؛ الهام فخاری کاندیدای ششمین دوره شورایی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتخابات شورای شهر تهران اظهارکرد: در شرایطی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم که متاسفانه بیم آن می‌رود که فضای سرد حاکم بر انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها نیز اثر گذاشته و شورای شهر بعدی با مشارکت درصد کمی از مردم تهران شکل بگیرد. این موضوع نگران کننده است و من امیدوارم مدنی‌ترین انتخابات کشور تحت تاثیر سیاسی‌ترین انتخابات کشور قرار نگرفته و ما شاهد حضور مردم برای انتخاب نزدیک‌ترین دیدگاه و تفکر به سبک زندگی و مطالباتشان در پای صندوق‌های رای باشیم.

نامزد مورد حمایت لیست جمهور ادامه داد: واقعیت این است که مردم ارتباط تنگاتنگی با شهر و محیط پیرامون آن دارند. این ارتباط دو سویه است و اگر خدایی ناکرده مردم نسبت به آینده شهر خود بی‌تفاوت شده یا در ساختن آن مشارکت نکنند معلوم نیست چه کسانی تحت عنوان نماینده مردم وارد شوراها شده و کدام یک از اتفاقاتی که در دوره قبلی مدیریت شهری رخ داد، تکرار خواهد شد.

فخاری با اشاره به دوره ۱۴ ساله حضور مدیریت شهری قبلی تهران گفت: مردم تهران حتما به خاطر دارند که آن جریانی که احمدی نژاد را به قدرت رساند و حال در مجلس قدرت گرفته به دنبال کسب کرسی های شورای شهر است و نتیجه فعالیت ۱۲ ساله این تفکر در مدیریت شهری وضعیتی پر از بدهی و انبوهی از زیرساختهای نابود شده شهر است.

فخاری با بیان اینکه مطالبات مردم شهر تهران برآورد شده و طی این چهارسال شورای شهر و به تبع آن مدیریت شهری برمحور آن حرکت کرد، گفت: اما یک واقعیت را باید بپذیریم و اینکه نباید دوران ۱۴ ساله پر پول و با حمایت تمام قد رسانه‌ای اصولگرایان را با دوران چهارساله اصلاح‌طلبان که حدود نیمی از آن نیز تحت تاثیر بحران بی‌سابقه قرن یعنی کرونا همراه شده بود مقایسه کرد. بگذریم از اینکه درآمدهای شهری نیز کاهش یافته و هجمه‌های بی‌سابقه‌ای نیز علیه ما شکل گرفت.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: ما با رای میلیونی و بی‌سابقه مردم شهر تهران مسیری را آغاز کردیم که حالا به میانه آن رسیده‌ایم. در این مسیر ما املاک واگذار شده به افراد خاص و نزدیکان سیاسی و جناحی مدیران قبلی شهر را پس گرفته و به مردم بازگرداندیم. در این مسیر ما باغات و معدود فضاهای طبیعی شهر را به عنوان ریه‌های تهران حفظ کردیم و اجازه برج سازی به نفع یک اقلیت ثروتمند را ندادیم.

فخاری با اشاره به حوادث رخ داده در شهر تهران نیز گفت: مردم خاطرشان مانده که در دروان قبلی ریزش ساختمان پلاسکو، آتش سوزی در تولید پوشاک در خیابان جمهوری و موارد دیگر چه مشکلاتی را برای شهر پدید آورد و ما این افتخار را داریم که بگوییم برای ایمنی و جان شهروندان ارزش قائل شده و تجهیزات ایمنی و نجات در شهرتهران را که در اختیار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران قرار دارد به روزرسانی و به جدیدترین تجهیزات روز دنیا تبدیل کردیم. امروز ما در شهر تهران از سامانه‌هایی برای پیش‌بینی سیل و توفان استفاده می‌کنیم که نتیجه آن نیز جلوگیری از حوادثی شد که در گذشتته بسیار رخ داده بود. مردم خاطرشان هست که چطور زنی در خیابان پاسداران در جوی آب افتاد و تا کنون مفقود است. ما جلوی این موارد را گرفتیم و این روند را با یاری خدا و مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، امروز ما در شهر تهران از سامانه‌های برای پیش‌بینی سیل و توفان استفاده می‌کنیم که نتیجه آن نیز جلوگیری از حوادثی شد که در گذشتته بسیار رخ داده بود. 

فخاری افزود: اقدامات ما منجر به این شد که در بی‌سابقه‌ترین بارش‌های ۵۰ سال اخیر که حدود دو سال قبل در تهران رخ داد، هیچ سیلی جاری نشود و هیچ جانی به خطر نیفتد. اما بسیاری از این اقدامات مورد توجه قرار نگرفت چرا که قابلیت نمایشی ندارد و البته ما به حفاظت از جان مردم افتخار می‌کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما شهر را برای شهروندانش و نه خودرو می‌خواهیم، گفت: در همین مسیر نیز گام برداشتیم. مردم را در تصمیم‌گیری‌های شهر دخیل کردیم و در فرآیندی کاملا شفاف مردم را از آنچه که در شورای شهر می‌گذرد با خبر کردیم. امروز آرای تمام نمایندگان شورا در جلسات صحن که تمام آنها نیز به شکل علنی برگزار شده از دید مردم دور نیست.

وی ادامه داد: احداث صدها کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، توجه و تمرکز به هویت محلات، عدم انجام پروژه‌های کم فایده و پر هزینه و نمایشی، عدم بذل و بخشش منابع شهر و ... از دیگر اقدامات ما در شهر بود.

فخاری ادامه داد: ما همزمان ناوگان حمل و نقل عمومی را برای کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش ترافیک توسعه دادیم. آن هم در شرایط افزایش چندین برابری قیمت‌ها و هزینه‌های شهر. ما در این شرایط و در طول کمتر از چهارسال ۲۰ درصد ایستگاه‌های متروی شهر را به بهره‌برداری رساندیم و تکمیل تمام ایستگاه‌ها و خطوط نیز کلید خورد. صدها دستگاه اتوبوس جدید را خریداری کرده و وارد ناوگان اتوبوسرانی کردیم و همزمان در یکسال و نیم اخیر بدون حتی دریافت یک ریال از دولت با شیوع کرونا نیز در شهر مقابله کردیم.

نامزد اصلاح طلب ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه این دوره از مدیریت شهری برای اولین بار آسیب‌های اجتماعی در شهر را به رسمیت شناخته و برای حل آن برنامه‌ریزی کرد، گفت: ما گرمخانه‌ها را ۲۴ ساعته کردیم که در نتیجه آن دیگر هیچ بی‌خانمانی در شهر تهران از سرما جان خود را از دست نداد. ما شیوه‌های گازانبری و بگیر و ببندی مقابله با کودکان کار را لغو کردیم و به جای آن تمرکز خود را بر مقابله با کارکودک و حمایت از خانواده‌های آنان معطوف کردیم. در زمینه معتادان متجاهر اقدامات بسیاری انجام دادیم و برای اولین بار طرح ساماندهی محله هرندی را اجرایی کردیم که اجرای آن ادامه دارد.

فخاری تصریح کرد: دستفروشان را ساماندهی کردیم و برای اولین بار به رسمیت شناختیم. تا جایی که در این دوره خبری از درگیری میان ماموران شهرداری و دستفروشان نبود.

وی افزود: این‌ها و صدها مورد دیگر جزو اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم و در دست انجام است. اولویت ما تکمیل این موارد است. ما صداوسیما و خبرگزاری‌های مختلف را در اختیار نداشتیم که گزارش لحظه به لحظه آنها را به اطلاع مردم برسانیم. اما آنچه که انجام دادیم به خواست مردم بود، آنچه که مانع از انجامش شدیم به خواست مردم بود. مواردی هم وجود دارد که نتوانستیم انجامش دهیم، چرا که سنگ اندازی‌های زیادی در مسیر ما شد. اما به جرات می‌گویم که ریل گذاری درستی انجام دادیم

این عضو شورای شهر تهران گفت: اولویت‌های ما تحقق خواسته‌ها و اولویت‌های مردم است. خطاب به این مردم عرض میکنم که ما راهی را که باهم آغاز کردیم، حالا به میانه رساندیم و حالا این مردم هستند که باید انتخاب کنند این مسیر را به سرانجام رسانده و تهران را به شهر زندگی بدل کنیم یا آن را در میانه راه به جریانی واگذار کنیم که کارنامه ۱۴ ساله‌اش در سال ۹۶ با پاسخ منفی مردم تهران مردود شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.