معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: تهدیدهای بسیار زیادی از جهت اقدامات تروریستی در طول این مدت داشتیم، طراحی‌هایی صورت گرفته بود و عناصری را در داخل فریب داده بودند که در تورهای اطلاعاتی قرار گرفتند. برخی مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند و در برخی موارد دستگیر شدند.

 هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیم/ عناصر فریب خورده در تورهای اطلاعاتی قرار گرفتند

قدس آنلاین: حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات در مورد امنیت انتخابات گفت: از حدود ۶ ماه قبل کار برنامه‌ و طرح‌ریزی در خصوص امنیت انتخابات صورت گرفت، برآوردهایی درباره تهدیدات امنیتی و آسیب‌هایی که متوجه انتخابات می‌شد، در سطح شورای امنیت کشور، شورای امنیت انتخابات، تامین استان ها و شهرستان‌ها انجام شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: مسئولیت هماهنگی اجرایی و عملیاتی با نیروی انتظامی تحت عنوان قرارگاه حضرت امام علی علیه السلام صورت گرفت که با محوریت این نیرو در سطح ملی و استانی و شهرستانی و قرارگاه‌ها به موازات شعب شوراهای امنیت این امنیت تامین شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه کارها به صورت مرحله به مرحله در مورد امنیت سال ۱۴۰۰ انجام شد، اظهار داشت: قبل، حین و بعد از انتخابات برای همه موارد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت، که منجر شد به اینکه اقدامات خوبی در خصوص خنثی‌سازی تهدیدهای تروریستی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تهدیدهای بسیار زیادی از جهت اقدامات تروریستی در طول این مدت داشتیم، طراحی‌هایی صورت گرفته بود و عناصری را در داخل فریب داده بودند که در تورهای اطلاعاتی قرار گرفتند. برخی مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند و در برخی موارد دستگیر شدند.

ذوالفقاری گفت: با اشراف اطلاعاتی که از آن سوی مرزها و در مرزهای کشور و داخل کشور صورت گرفت، هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیم. همه نیروها در سراسر کشور در آمادگی کامل قرار داشتند و هنوز در آمادگی هستند.

ذوالفقاری ادامه داد: تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم برای تامین امنیت شعب اخذ رای فعالیت داشتند، همچنین بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم ماموریت تامین امنیت شهرها، روستاها و مرزها را برعهده داشتند.

 وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها با هماهنگی کامل و با برنامه‌ریزی که در قرارگاه امام علی (ع) صورت گرفت، کار اطلاعاتی و عملیاتی را انجام دادند.

معاون امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه مناطق ما در امنیت کامل قرار دارند.

وی گفت: جامعه اطلاعاتی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروهای انتظامی در نیروگاه سلمان ناجا هماهنگی لازم را انجام دادند و حتی هر روز این اطلس امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس داده‌های صورت گرفته، شهرهای کشور می‌توانست رنگ‌بندی‌شان تغییر کند.

ذوالفقاری تاکید کرد: خوشبختانه حادثه امنیتی و تروریستی در روز و شب گذشته نداشتیم.

وی ادامه داد: از همه مردم عزیز کشورمان، کاندیداهای محترم، ستادهای تبلیغاتی که اهتمام در برگزاری انتخابات و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دلیل بیماری کرونا داشتند، تشکر می‌کنیم. همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح که همه‌جانبه کار امنیت انتخابات را پوشش دادند، تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از انتخابات‌های امن  را در کشور داشتیم.

دوالفقاری درباره تهدیدات تروریستی گفت: گروه‌هایی که حمایت کردند و برنامه‌ریزی داشتند کاملا مشخص بود که عوامل آنها در داخل کشور دستگیر شدند و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: روز گذشته یک نفر در استان‌ها در حد بسیار مبتدیانه بلافاصله دستگیر شد و مشکل خاصی پیش نیامد.  این فرد تحت تاثیر فضای مجازی و بعضی از افراد قرار گرفت بود که هشتگ می‌گذاشتند یک فضای ناامنی در کشور ایجاد کنند و حتی کاری کنند فضا امنیتی شود که مردم پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکنند.

وی ادامه داد: ۲ حادثه تصادف داشتیم که یکی از آن‌ها در استان سیستان و بلوچستان بود و یکی هم در دیواندره اتفاق افتاد.

ذوالفقاری  بیان کرد: در دیواندره یک واژگونی داشتیم یک نفر فوت کرد و  تعدادی هم  زخمی شدند و در سیستان و بلوچستان سربازی در حین انجام وظیفه به شهادت رسید.

وی در پاسخ به  این سوال  که گفته می‌شود حادثه سراوان به آتش کشیده  شدن اتوبوس حامل صندوق رای سیار بوده است آیا این صحت دارد یا خیر گفت: حادثه رانندگی بوده که منجر واژگونی شده است، هیچ حادثه امنیتی نبوده است. یک اقدام ناکام تروریستی قبل از انتخابات صورت گرفت مبنی بر اینکه فردی می‌خواست به سیستم  برق تعرض کند که توسط دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شد.

وی درباره فیلم‌های منتشر شده مبنی بر درگیری‌ها در پای صندوق‌های رای گفت: ما چند مورد جزئی داشتیم در خصوص طرفداران شوراهای شهر و روستا که در حد برخوردهای محلی بود. برخوردهایی داشتیم که اساساً هیچ ارتباطی با انتخابات نداشت و حتی خارج از محیط انتخابات اتفاق افتاد بلافاصله با مداخله عوامل انتظامی نظم و امنیت برقرار شد.

 وی تاکید کرد: همه صندوق‌های آرا در امنیت کامل تحویل مراجع ذیصلاح و بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها شد.

ذوالفقاری در خصوص تخلفات انجام شده در پای صندوق‌های رای گفت: برخی از تصاویر منتشر شده در خصوص تخلف انتخابات جعلی بود، البته  تخلفات جزئی در شعب اخذ رای داشتیم که مثلاً کسی به نفع فردی تبلیغ می‌کرد که تذکر داده شد و حتی بعضی دستگیر شدند که بعد از بررسی قضای آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.