۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 757552

استان کرمان با حضور خادمان حرم امام رضا(ع) سرشار از عطر حرم رضوی شد و سایه پرچم امام هشتم، ملک سلیمانی را در بر می گیرد.

ملک سلیمانی، معطر به شمیم خوش رضوی می شود

به گزارش قدس آنلاین، حدود ۲ سال است که ویروس منحوس کرونا با تحت شعاع قرار دادن زندگی مردم جهان، محدودیت هایی را برای مردم ایجاد کرده و قلب های مالامال از عشق به امام مهربانی ها را در حسرت زیارت ولی نعمت خود گذاشته است.

در این بین، هرچند مردم استان کرمان امسال نیز به دلیل شیوع کرونا، از برگزاری برنامه های دهه کرامت محروم شدند ولی در کنار کاروان زیر سایه خورشید، زیارت از راه دور را تجربه خواهند کرد.

 

اجرای ۲۰۰ برنامه با رعایت موارد بهداشتی

کاروان‌های زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم مطهر، همه ساله در ایام دهه کرامت به استان ها و کشورهای مختلف سفر می کنند که تا علاوه بر ایجاد شور و شعور معنوی، معرفت به مکتب اهل بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) را در بین مردم افزایش دهند. در همین راستا و هم زمان با دهه کرامت، خدام حرم مطهر امام رضا(ع)، حامل پرچم متبرک آستان قدس رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید، میهمان مردم ولایتمدار و متدین استان کرمان خواهند بود.

بیر برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در استان کرمان بیان کرد: کاروان زیر سایه خورشید از بیست و هشتم خرداد تا چهارم تیر ماه، به اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این استان خواهند پرداخت.

حسن محمدی پور گفت: کاروان خادمان حرم رضوی  عصر جمعه وارد کرمان شده و پس از مراسم استقبال با حضور مسئولان استان، برنامه های متنوعی در قالب «جشن‌های زیر سایه خورشید» برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه های این کاروان تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، حضور خدام در بیمارستان ها و تکریم کادر درمان، غبارروبی قبور مطهر شهدا، عیادت از بیماران و برگزاری «جشن‌های زیر سایه خورشید» از جمله مهم ترین این برنامه ها است.

گفتنی است، جشن های ‌مردمی ‌و معنوی «زیر سایه ‌خورشید» به مناسبت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا(ع) ‌ از بیست و هشتم خرداد ماه تا چهارم تیر ماه، به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس ‌رضوی در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.