سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: تکلیف دو سهمیه باقی مانده در رشته‌های دوچرخه سواری و دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان برای اعزام به بازی‌های پارالمپیک توکیو فردا(یک‌شنبه ۳۰ خرداد) مشخص خواهد شد.

تکلیف سهمیه‌های باقی مانده پارالمپیک فردا مشخص می‌شود

به گزارش قدس آنلاین هادی رضایی درباره وضعیت اعزام دو ورزشکار دوومیدانی‌کار نابینا پس از انجام رکوردگیری و یک سهمیه در دوچرخه سواری معلولان اظهار کرد: در حال حاضر اعزام ۵۹ ورزشکار به بازی‌های پارالمپیک توکیو قطعی شده و وضعیت اعزام دو ورزشکار دیگر در دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان و دوچرخه سواری باقی مانده فردا(یک‌شنبه ۳۰ خرداد) پس از جلسه با رییسان این دو فدراسیون در محل کمیته ملی پارالمپیک و بررسی رکوردها، مشخص خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که هر دو دوومیدانی‌کار نابینا و کم‌بینا در رکوردگیری موفق به کسب رنکینگ اول و سوم جهان شدند، آیا امکان اعزام هر دو ورزشکار به توکیو وجود دارد یا خیر؟ افزود: هنوز اعزام هیچ کدام از ورزشکاران در دوومیدانی و دوچرخه سواری به توکیو قطعی نشده و پس از بررسی رکورد آن‌ها در جلسه فردا، مشخص می‌شود که آیا با همان ۵۹ ورزشکار در بازی‌ها شرکت خواهیم کرد یا نفرات دیگری به فهرست اضافه می‌شوند. البته در دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان از بین مهدی اولاد و نورمحمد آروخی در صورت تایید کمیته ملی پارالمپیک، تنها یک ورزشکار در لیست نفرات اعزامی به توکیو قرار خواهند گرفت.

رضایی تصریح کرد: درست است لیست نفرات اعزامی را به مسوولان کمیته برگزاری اعلام کردیم اما تا زمان اعزام کاروان به بازی‌های پارالمپیک وضعیت ورزشکاران اعزامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر ورزشکاری افت رکورد داشته باشد یا دچار آسیب دیدگی شود و یا این که در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کند، اسم وی از لیست نهایی خط خواهد خورد. 

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو هم‌چنین درباره زمان معرفی پرچمدار کاروان، گفت: در بازی‌های پارالمپیک توکیو دو پرچمدار زن و مرد خواهیم داشت که در اولین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک که اوایل تیرماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا مابقی بودجه کمیته ملی پارالمپیک واریز شد یا خیر؟ افزود: متاسفانه هنوز واریز نشده و همچنان منتظر واریز بودجه از سوی خزانه دولت هستیم. 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.