رئیس جنبش «التوحید و الإصلاح» وابسته به حزب حاکم مغرب خواستار انصراف این کشور از سازش با رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از رباط شد.

 جنبش «التوحید و الإصلاح» مغرب خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شد

قدس آنلاین: «عبدالرحیم شیخی بلاده» رئیس جنبش «التوحید و الإصلاح» وابسته به حزب حاکم «العدالة و التنمیة» مغرب در یک جشنواره ملی درباره قدس، بر ضرورت انصراف دولت این کشور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

مغرب و رژیم صهیونیسستی ۱۰ دسامبر گذشته، توافق عادی‌سازی روابط دیپلماتیک را امضا کردند.

شیخی در این خصوص گفت که نهادهای رسمی مغرب بایستی از توافق سازش امضا شده با رژیم صهیونیستی خارج شوند.

وی تأکید کرد که ایستادگی در کنار فلسطین علیه رژیم اشغالگر اسرائیل تنها برای دفاع از فلسطین نیست بلکه برای دفاع از خویش در برابر عادی‌سازی روابط با این رژیم است.

وی تصریح کرد که اسرائیل از طریق با عادی‌سازی روابط با کشورهای ما سعی دارد به نظام آموزشی و رسانه‌ای ما نفوذ کرده و به تحریف دانش و آگاهی و جلوه دادن روایت صهیونیستی به عنوان روایت درست روی آورد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، رئیس جنبش التوحید و الإصلاح مغرب گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به عنوان دشمن ما که پشت لباس صلح پنهان شده است، باقی خواهد ماند.

وی افزود که ما و امت عربی و اسلامی در کنار مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بایستی به حمایت لازم از آرمان فلسطین ادامه دهیم و همواره حامی مقاومت فلسطین بمانیم.

شیخی گفت که مقاومت فلسطین محاسبات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برهم زده و بار دیگر مسئله فلسطین را در میان ملت‌های عربی زنده کرد.

«احمد الریسونی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز در این جشنواره تأکید کرد که تنها راه حل مسئله فلسطین، پایان دادن به اشغالگری و نابودی رژیم صهیونیستی و بازگشت یهودیان به کشورهای خودشان است.

وی کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی را به ضرورت حمایت از مقاومت فلسطین فراخواند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.