رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام ۷۵ ماموریت هلال احمر مرتبط با حوادث حریق جنگل ها و نجات ۵۵ نفر از ابتدای امسال در کشور خبر داد.

امدادرسانی به ۵۵ نفر گرفتار در حریق جنگل‌ها

قدس آنلاین؛ مهدی ولی پور با اشاره به اهم مأموریت‌های سازمان امداد و نجات از ابتدای سال جاری تا اواسط خردادماه گفت: با گذشت نزدیک به ۸۰ روز از ابتدای سال جاری، ۶ هزار و ۷۷ مأموریت امداد و نجات انجام و به ۱۶ هزار و ۷۱۴ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف امدادرسانی شد.

وی افزود: در این بازه زمانی پوشش امدادی حریق جنگل و مرتع در ۱۸ استان کشور صورت گرفت. طی ۸۰ روز گذشته از سال ۱۴۰۰ توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۷۵ مورد مأموریت امداد و نجات در حوادث مرتبط با حریق جنگل و مرتع در این استان‌ها به انجام رسید که منجر به امدادرسانی به ۵۵ نفر شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این حوادث ۶ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند و خدمات سرپایی به ۵ نفر از مصدومین این حوادث نیز ارائه شد.

ولی پور در پایان گفت: بیشترین مأموریت مرتبط با حوادث محیط‌های جنگلی در استان فارس با ۲۵ مورد بود که ۳۳ درصد از کل مأموریت‌های حریق جنگل و مرتع را به خود اختصاص داد. پس از این استان، کهگیلویه و بویراحمد با ۸ مورد و اختصاص ۱۱ درصد از کل مأموریت‌های حریق جنگل و مرتع به خود در جایگاه دوم ایستاد و استان بوشهر نیز با ۷ مأموریت امدادی مرتبط با حریق جنگل و اختصاص ۹ درصد از کل مأموریت‌های حریق جنگل و مرتع به خود در این فهرست در جایگاه سوم قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.