۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 758326

تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا عملکرد درخشانی را در گلزنی داشته‌اند.

آمار عجیب گلزنی در دور مقدماتی یورو ۲۰۲۰

به گزارش قدس آنلاین، مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۰ شب گذشته با برگزاری ۴ دیدار از ۲ گروه پایانی این مسابقات به اتمام رسید و تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی یورو ۲۰۲۰ مشخص شدند.

مسابقات قهرمانی اروپا یورو ۲۰۲۰ که به علت همه گیری ویروس کرونا با یک سال تاخیر برگزار شده از لحاظ آمار گلزنی بسیار درخشان‌تر از دور قبل این بازی‌ها در سال ۲۰۱۶ است.

تیم‌های شرکت کننده در یورو ۲۰۲۰ در ۳۶ مسابقه‌ای که در مرحله گروهی انجام دادند، ۹۴ گل به ثمر رساندند و آمار ۲.۶ گل در هر بازی را در این مسابقات از خود ثبت کردند. این در شرایطی است که جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۱۶ در تعداد بازی مشابه در مرحله گروهی ۶۹ گل به ثمر رسیده و میانگینی کمتر از ۲ گل در هر بازی ثبت شد که این آمار نشان از عملکرد بهتر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات است.

بازی‌های گروه مرگ این مسابقات (گروه F) که تیم‌های آلمان، پرتغال و فرانسه در آن حضور داشتند با ۲۰ گل زده پر گل‌ترین بازی‌های مرحله گروهی این مسابقات بودند. گروه D این بازی‌ها که تیم انگلیس به عنوان صدرنشین از آن صعود کرده نیز با ۱۰ گل، رکورد کم گل‌ترین گروه این مسابقات را به نام خود کرد.

مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا یورو ۲۰۲۰ شنبه شب و با دیدار تیم‌های ولز - دانمارک و ایتالیا - اتریش آغاز خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.