رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درخرداد ماه امسال ۴۸/۸ درصد بود که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۱/۹ درصدکاهش یافته است.

اعلام آخرین نرخ تورم در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر رضا جمشیدی  افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در نقاط شهری این استان ۴۸/۳ و در نقاط روستایی ۵۰/۸ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱/۳ و در نقاط روستایی چهار درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در خرداد ماه امسال ۴۷/۶ درصد بود افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۶/۹ و برای خانوارهای روستایی ۵۱/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰/۸ و ۰/۵ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوارهای استان خراسان رضوی درخرداد ماه سال جاری ۲ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱/۳ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان خراسان رضوی ۲ و در نقاط روستایی ۱/۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۱ و ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز طی خردادماه امسال  ۲/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۲/۵ و برای خانوارهای ساکن در نقاط روستایی ۲/۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۸ و ۱/۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به خرداد امسال در کل خانوارهای استان ۴۳/۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش یافته است افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۲ و برای خانوارهای روستایی ۴۹/۷ درصد است که به ترتیب ۲/۲ و ۲ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در خانوارهای کل کشور ۴۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۴۲/۵ و برای خانوارهای روستایی ۴۵/۶  درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲ و ۲/۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در خردادماه امسال خراسان رضوی درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۳، در گروه پوشاک و کفش ۶۵/۲، در گروه مسکن ۱۵/۹ و در گروه بهداشت و درمان ۳۷/۷ درصد بوده است که این ارقام در کشور به ترتیب ۶۲.۳، ۵۷.۵، ۲۸.۱ و ۴۲.۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۱۱/۹، برای خانوارهای ساکن در مناطق شهری  ۳۰۰/۸ و  برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰.۴ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.