رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از آغاز طرح تابستانه «مسجد، مدرسه، تابستان» و برقراری ارتباط بین مساجد و مدارس برای برگزاری برنامه‌های تابستانه خبر داد.

آغاز طرح ویژه «مسجد، مدرسه، تابستان» ویژه دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از آغاز طرح تابستانه این ستاد خبر داد و گفت: امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ویژه مسجد، مدرسه، تابستان در قالب آغاز طرح‌های اوقات فراغت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در سطح وزارتخانه‌ها آغاز می‌شود، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح ارتباط مسجد و مدرسه منسجم‌تر شود و افزود: در این طرح همه ۲۶ هزار مسجدی که دارای کانون فرهنگی هنری هستند می‌توانند حضور داشته باشند و ۱۵۰ مسجد نیز با توجه به شرایط کرونایی در قالب طرح پیوند مسجد و مدرسه هر کدام با سه مدرسه ارتباط برقرار می‌کنند تا بچه‌ها بتوانند در برنامه‌های حضوری و مجازی این طرح شرکت ‌کنند.

حجت‌الاسلام ارزانی به افرادی که علاقه‌مند هستند در این طرح حضور داشته باشند اعلام کرد که می‌توانند با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir در این طرح ثبت‌نام کنند و گفت: سامانه این طرح در سامانه شاد نیز معرفی شده است و دانش‌آموزان در هر بخشی که علاقه‌مند باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند. مسابقات کتابخوانی، جشنواره‌های هنری، فیلم کوتاه و کلاس‌های آموزشی متعدد از جمله بخش‌های مختلف این طرح است.

وی تصریح کرد: در شهرهایی که وضعیت کرونا سفید است و دانش‌آموزان مشکلی برای حضور در مساجد ندارند بخش‌های مختلف این طرح به صورت حضوری اجرا خواهد شد.

«پایتخت فرهنگی ایران»

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از اجرای طرح «پایتخت فرهنگی ایران» نیز خبر داد و گفت: امسال نیز این طرح کلید خواهد خورد و سومین رویداد ملی معرفی پایتخت فرهنگی فهما اجرا می‌شود. براساس این طرح هر استانی که بچه‌های مسجدی آن بیشتر فعال باشند به عنوان پایتخت فرهنگی فهما انتخاب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد کانون‌های مساجد در فضای مجازی را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا با توقف شیوع کرونا آموزش‌های مجازی ادامه خواهد داشت؟ گفت: شیوه ما برای بعد از کرونا شیوه تلفیق خواهد بود. ثبت‌نام‌ها و برخی از برنامه‌ها همچنان در فضای مجازی انجام می‌شود اما از بخش‌های حضوری هم غفلت نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: با رفع مشکل کرونا برنامه‌های حضوری افزایش پیدا خواهد کرد و افراد براساس حضورشان در برنامه‌های کانونی‌های مسجد امتیاز دریافت می‌کنند. برخی از فعالیت‌ها را می‌توان مجازی انجام داد اما بنای فعالیت کانون‌های مساجد تشویق بچه‌ها برای حضور در مسجد است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده کودکان و نوجوانان چه نیازهایی دارند که کانون‌های مساجد می‌تواند آن را تأمین کند؟ گفت: انس با قرآن در قالب‌های هنری یکی از نیازهای بچه‌هاست؛ یکی از وظایف اصلی ما نیز همین هست تا در قالب‌های شعر، داستان‌نویسی، فیلم کوتاه، فیلم موبایلی و ... زمینه ارتباط بیشتر بین بچه‌ها، قرآن، اهل بیت(ع) و مسجد را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام ارزانی در پایان اعلام کرد: پس از رفع کرونا نیز آموزش‌های حضوری ائمه جماعت و مدیران کانون‌ها را برقرار می‌کنیم. بسیار مهم است امام جماعت، هیئت امنا و همه ارکان مسجد آموزش‌های لازم در زمینه ارتباط با کودک و نوجوان را بیاموزند تا مسجد را به فضایی برای حضور همه آحاد جامعه تبدیل کنند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.