وزیر حمل و نقل یمن اعلام کرد اقدام متجاوزان به تعطیل کردن فرودگاه بین المللی صنعاء به مرگ ۸۰ هزار بیمار یمنی منجر شده است.

۸۰ هزار بیمار یمنی به علت محاصره یمن جان باخته‌اند

قدس آنلاین: به گزارش  شبکه تلویزیونی المسیره، عمران المرانی، وزیر حمل و نقل یمن امروز یکشنبه اعلام کرد اقدام متجاوزان به تعطیل کردن فرودگاه بین المللی صنعاء به مرگ ۸۰ هزار بیمار یمنی منجر شده و صدها هزار بیمار نیز در انتظار سفر درمانی هستند و حدود شش میلیارد دلار نیز به بخش هواپیمایی ضرر و زیان وارد شده است.

 وزارت حمل و نقل یمن اعلام کرد خسارات مستقیم و غیرمستقیم در بخش هواپیمایی مسافربری و بخش‌های مرتبط به آن از آغاز تجاوز به یمن تاکنون حدود شش میلیارد دلار برآورد شده است. خسارات و آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم وارده به سازمان حمل و نقل زمینی و تأسیسات آن نیز ۲۰۸ میلیون دلار بوده است. خسارات مستقیم و غیرمستقیم وارده به مؤسسه بنادر دریای سرخ دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار است و خسارات اداره کل امور دریایی نیز ۱۲ میلیون دلار است.

تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعاء و جلوگیری از پروازها به مرگ ۸۰ هزار یمنی منجر شده است و بیش از ۴۵۰ هزار بیمار دارای وضع وخیم برای درمان به سفر به خارج نیاز دارند.

عامر المرانی گفت محاصره تحمیلی به یمن به افزایش شدید و بی سابقه هزینه‌های حمل و نقل زمینی و دریایی و هوایی منجر شده است.

او افزود: ادامه راهزنی دریایی علیه کشتی‌های سوخت با وجود آنکه مجوزهای عبور را دارند به قطع شدن راه‌های زندگی به روی هر شهروند یمنی منجر شده و این خودش جنایت قتل عام جمعی است.

المرانی گفت: میلیون‌ها کودک بیمار به علت ادامه محاصره و جلوگیری از ورود دارو با مرگ جمعی روبرو هستند.

این وزیر یمنی گفت: فرودگاه بین المللی صنعاء برای پذیرش همه پروازها آماده است و از همه آزادگان و سازمان ملل متحد می‌خواهیم فشار بیاورند تا این فرودگاه به روی صدها هزار بیمار یمنی گشوده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.