مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) گفت: آستان قدس رضوی نقشی مرکزی و محوری در نشر معارف دین به ویژه آموزه های قرآن ایفا می کند.

نقش محوری آستان قدس رضوی در نشر معارف و آموزه های قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، استاد معتز آقایی با اشاره به همکاری عتبات مقدس برای تحقق اهداف قرآنی اظهار کرد: فعالیت های قرآنی همه اماکن مقدسه در کشور با محوریت ترویج فرهنگ قرآن در جامعه صورت می گیرد اما آستان قدس رضوی که گوهر بی بدیلی همچون حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را در بر گرفته، نقش مرکزی را در نشر معارف دین و به ویژه آموزه های قرآن را ایفا می کند.

وی ادامه داد: تمامی اعتاب و بقاع مقدسه همچون سیاراتی در مدار خود حول خورشید آستان قدس رضوی می چرخند و از او نور و پرتو می گیرند، همچنین از آنجا که اقبال مردم به زیارت آن امام همام بی نظیر است، قطعا فرصت آموزش قرآن و فعالیت های تبلیغی و ترویجی آن بسیار مغتنم خواهد بود.

نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن، یک بستر مناسب ملی

معتز آقایی با اشاره به اجرایی شدن طرح «من قرآن را دوست دارم»؛ نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن با مشارکت اعتاب مقدسه سراسر کشور افزود: همکاری و تبادل تجربه‌ عتبات مقدس بستر مناسبی برای تحقق اهداف قرآنی است و در این قالب می توان ایده های جدید را در عرصه قرآن ارائه داد تا به ملموس شدن فعالیت ها نیز کمک کند.

این استاد قرآن تصریح کرد: با تدابیری که کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه با محوریت آستان قدس رضوی به عنوان مسئول دبیرخانه، اتخاذ کرده اند، سعی خواهیم کرد در گام اول آشنایی با قرآن که روخوانی و قرائت صحیح آن است، فرهنگ عمومی قرآن خوانی را در جامعه و در بین اقشار مختلف مردم ترویج کنیم.

وی افزود: در اجرای این طرح، اعتاب مقدسه می توانند آستان قدس رضوی را به عنوان قطب فرهنگی کشور همراهی کنند و مرکز آموزشی کارآمدی در نقاط مختلف کشور باشند.

آقایی گفت: اگر همانطور که فرهنگ زیارت بین مردم جا افتاده است، فرهنگ قرآن خوانی نیز جریان پیدا کند، شک نکنید مردم همانند زیارت به شکل فراگیر به آموزش قرآن روی خواهند آورد.

مدیر مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ حسنی(ع) ابراز کرد: آثار و برکات مادی و معنوی قرآن و به ویژه حفظ آن بر هیچ کس پوشیده نیست و ارتباط دائمی با قرآن مزید بر اینکه بر نورانیت و قرب انسان به خداوند می افزاید، باعث دوری ازمعاصی و گناهان می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.