۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 758942

در نتیجه حمله‌های هوایی روز گذشته ارتش آمریکا به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه پنج نفر به‌شهادت رسیدند. به‌گزارش یورونیوز، این حمله در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه به دستور جو بایدن انجام شد.

 آغاز جنگ نامحدود با آمریکا

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت. به گزارش فارس، دقایقی پس از تهاجم روشن شد هدف، یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشدالشعبی عراق بوده است. گفته می‌شود در نتیجه این اقدام چندین نفر هم زخمی شده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با دفاع از این اقدام گفته است: «کنگره منتظر دریافت اطلاعیه رسمی و جزئیات بیشتر عملیات دولت است». نانسی پلوسی با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد: «حمله هوایی تدافعی، هدفمند و متناسب با تهدید جدی و مشخص بود».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

از سوی دیگر، سانا، خبرگزاری رسمی سوریه با تأیید این تهاجم از شهادت یک کودک و مجروح شدن دست کم سه نفر دیگر در این میان خبر داد. آمریکا اعلام کرده این عملیات را در واکنش به حملات اخیر پهپادی به مواضع خود در خاک عراق انجام داده است. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص تصریح کرد: «به فرمان رئیس جمهور جو بایدن، ایالات متحده در عملیاتی هدفمند، مواضع و تأسیسات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در منطقه مرزی میان عراق و سوریه را هدف قرار داده است». این دومین عملیات نظامی آمریکا از نوع خود پس از به قدرت رسیدن جو بایدن محسوب می‌شود.

گفته می‌شود در عملیات دوشنبه شب آمریکا، مواضع کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا، از یگان‌های الحشدالشعبی مورد هدف قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، کتائب سیدالشهدا عراق در واکنش به این حمله اعلام کرد: «از این پس جنگ با اشغالگر آمریکایی نامحدود خواهد بود و نخستین گام این جنگ، هدف گرفتن پرنده‌های متخاصم آنان در آسمان عراق عزیز ماست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.