یورو به محشرترین شکل ممکن جلو می‌رود. حالا وسط این همه مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های کرونایی هر شب به خودمان قول یک شگفتی و زیبایی را می‌دهیم. یورو که شروع شد تیم‌های گروه مرگ شانس اول قهرمانی بودند.

خداحافظی اجباری با خوش ترکیب‌ها

گروه مرگ در مثلث برمودا

اما حالا اثری از هیچ کدام از تیم‌های گروه مرگ نیست.یورو چون مثلث برمودا همه غول‌های آن گروه را به کام نیستی کشاند.تماشای شاهکار سوئیسی‌ها مقابل فرانسوی‌های مدعی درست بعد از آتش بازی ماتادورها مقابل کروات‌ها از عشق به فوتبال سیرابمان کرد. این در حالی است که غلبه انگلیس‌ها بر آلمان‌ها پس از سال‌های متمادی بر زیبایی‌های این جام افزود.

خداحافظ آقای لوو

یوواخیم لوو با خاطره‌ای تلخ و با لبخندی تلخ تر با نیمکت آلمان وداع کرد. او  در طول این ۱۶ سال و در ۱۹۸ مسابقه ۱۲۴ پیروزی کسب کرده و تنها ۳۴ بار شکست خورد. بی‌تردید نام این سرمربی خوش تیپ با قهرمانی در جام جهانی و رسیدن به مراحل پایانی تورنمنت‌های بزرگ در تاریخ درخشان آلمان ماندگار است.

شگفتی سازان

طعنه آمیز اینکه ته دلمان هنوز صعود دراماتیک وایکینگ‌ها به دورهای بعد ما را به تکرار شگفتی سازی‌های دانمارکی‌ها در یورو خوشبین می‌کند. اینجا حتی شوچنکو هم با اوکراین بوی قهرمانی می‌دهند. مسیر ساده و البته تیمی پرانگیزه برای بوسه زدن بر جام کافی است. به خصوص اگر خرافاتی باشیم و دنبال کنیم که این تیم با کسب ۳ امتیاز از ۳ بازی در مکان سوم گروه C  قرار گرفته و به عنوان یکی از چهار تیم برتر سوم مسابقات راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

ماتادورها پای آلپ

اما از میان مدعیان ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و انگلیس هنوز در جام می‌درخشند.در مرحله یک چهارم نهایی جمعه ساعت ۲۰:۳۰ اسپانیا حتماً با ترس و لرز مقابل سوئیس قرار می‌گیرد. پسران آلپ با پرپر کردن خروس‌ها بدجوری زهرچشم گرفتند. انریکه می‌داند که مقابل کرواسی هم با غفلت مردان دالیچ در دفاع بود که جان سالم به در برد وگرنه تیم او هنوز در تنگناها خوب عمل نمی‌کند. اتفاقاً سوئیسی‌ها همان تیمی هستند که در کمین غرور و ساده انگاری حریف می‌نشینند. برنده این بازی البته تا قهرمانی کار سخت‌تری هم پیش رو دارد چرا که باید در نیمه نهایی با  برنده بلژیک و ایتالیا که حتماً تیمی بدون نقص و مدعی اول است چشم در چشم شوند.

فینال بدموقع

بلژیک و ایتالیا دیگر بازی روز جمعه را درساعت ۲۳:۳۰ برگزار می‌کنند. این یک فینال اجباری است که با حذف یکی از خوش ترکیب‌های یورو همراه خواهد بود. برگزاری این بازی در فینال شاید جذاب‌تر و سزاوارانه‌تر از الان بود، اما حالا یک تیم باید به خانه برگردد. آتزوری بعید است در این بازی هم بی‌محابا حمله کند. بلژیکی‌ها در خط حمله با لوکاکو که اتفاقاً با فوت استادی مدافعان ایتالیایی هم به سبب بازی در اینتر آشناست زهراگین است و نبرد او با کاتانچیو خالق صحنه‌های جذاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.