با انجام قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، مسیر تیم ملی برای صعود به جام جهانی کاملاً مشخص شده و تیم ملی برای رسیدن به قطر باید از سد کره‌جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان عبور کند.

 تیم ملی در جاده آسفالت صعود

از این مرحله دو تیم نخست هر گروه به صورت مستقیم راهی جام‌جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم پس از یک پلی آف رودررو، به مصاف تیمی از کونکاکاف خواهند رفت. باتوجه به مسیر پر پیچ و خم پلی آف، تیم ملی باید به همین دو سهمیه چشم بدوزد و حتی نیم نگاهی هم به رتبه سوم نکند. در گروه دوم ژاپن، استرالیا و عربستان در یک گروه قرار گرفتند تا گروهی سخت و هیجان انگیز را رقم بزنند.

قرعه دلخواه

به اعتقاد بسیاری اگر کنفدراسیون آسیا اختیار قرعه‌کشی را به ما می‌داد، از این بهتر نمی‌توانستیم قرعه را برای خودمان برداریم. باتوجه به این حریفان دیگر بحثی برای ناکامی وجود نخواهد داشت، چون به جز کره همه حریفان ما در غرب آسیا هستند و این تیم‌ها در چند سال اخیر بارها با ما بازی کردند و قبل از بازی از نظر روحی از ما شکست خورده‌اند. پیشینه فوتبال ما نشان داده نسبت به این تیم‌ها برتری داریم. در گروه دوم فقط عربستان و عمان از غرب آسیا هستند و گروهی به مراتب سخت‌تر از این گروه است.

صعود در خانه؟

با توجه به قرعه کشی صورت گرفته، ایران از ۱۱ شهریورماه امسال کار خود را در یک دیدار خانگی مقابل سوریه آغاز می کند و سپس دو بازی بیرون از خانه مقابل عراق و امارات خواهد داشت.سپس ایران در تهران میزبان کره جنوبی است و در آخرین بازی دور رفت باید در لبنان به مصاف تیم ملی این کشور برود. در واقع در دور رفت، ایران سه بازی خارج از خانه و دو بازی در تهران برگزار می کند و در دور برگشت شرایط برعکس خواهد بود.جالب اینکه آخرین بازی تیم ملی هم ۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در تهران برگزار می‌شود و شاگردان اسکوچیچ می‌توانند با شکست لبنان در ورزشگاه آزادی جشن صعود به جام جهانی را برپا کنند.

اسکوچیچ: تمام رقبا قابل احترام‌اند

سرمربی تیم ملی که توانسته بود با نمایش قابل احترام بازیکنانش در مرحله قبلی، شانس دوباره‌ای برای حضور در رقابت صعود شکل دهد، اکنون در پیامی اینچنین به موضوع قرعه و حریفان ایران پرداخته است.  سرمربی تیم ملی درباره این موضوع گفته است: نه ترجیحی در مورد هم‌گروهی با دیگر تیم‌ها داشتیم، و نه تیمی که بخواهیم از مواجهه با آن اجتناب کنیم. هر کدام از تیم‌ها به نوبه‌ خود باکیفیت هستند و ما برای تمامی رقبایمان احترام قائلیم.من به تیممان باور دارم و مطمئنم با حمایت تمامی شما مردم ایران، به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

راه خواهیم یافت.

برنامه بازی های تیم ملی

ایران - سوریه، ۱۱ شهریور / عراق - ایران، ۱۶ شهریور/ امارات - ایران، ۱۵ مهر / ایران - کره جنوبی ، ۲۰ مهر

لبنان - ایران، ۲۰ آبان /سوریه - ایران، ۲۵ آبان /ایران- عراق، ۷ بهمن / ایران- امارات، ۱۲ بهمن /کره جنوبی- ایران، ۴ فروردین ۱۴۰۱ / ایران- لبنان، ۹ فروردین ۱۴۰۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.