سرپرست معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حالی بر لزوم تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی، هنری و مذهبی مشهد همزمان با قرارگیری این شهر در وضعیت قرمز، بر اساس گروه‌بندی مشاغل اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید می‌کند که سینماها همچنان در حال فعالیت است.

کلیه مشاغل فرهنگی هنری مشهد باید تعطیل شود

به گزارش قدس آنلاین جواد روشندل در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه فعالیت مراکز فرهنگی، هنری و مذهبی مشهد همزمان با قرمز اعلام شدن رنگ‌بندی کرونایی این شهر اظهار کرد: نحوه فعالیت‌ گروه‌های شغلی با توجه به مصوبات از پیش اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا، بر اساس رنگ‌بندی هر شهر مشخص است. به گونه‌ای که بر اساس رنگ‌بندی شهرها و گروه‌بندی چهارگانه مشاغل، چنانچه شهری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در وضعیت قرمز قرار گیرد در آن شهر تنها مشاغل گروه یک امکان فعالیت خواهد داشت و مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل خواهند بود.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به این‌که مردم و مشاغل اطلاعات کافی در این خصوص دارند با قرمز اعلام شدن مشهد وضعیت فعالیت مشاغل در آن نیز مشخص است. 

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص ادامه فعالیت سینماها با وجود در شرایط قرمز کرونایی بیان کرد: اعلام ادامه فعالیت سینماهای مشهد با وجود شرایط قرمز در شهر تنها بر اساس آن خبری بوده که گفته شد فعالیت سینماهای تهران در شرایط قرمز ادامه پیدا می‌کند اما هنوز به صورت رسمی هیچ تاییدیه‌ای مبنی بر ادامه فعالیت سینماها ابلاغ نشده است. به این ترتیب تاکنون به صورت رسمی ابلاغیه‌ای خلاف مصوبات سطح‌بندی چهارگانه ستاد کرونا در خصوص فعالیت مشاغل و یا تغییر سطح مشاغل هنری سینمایی دریافت نکرده‌ایم؛ لذا سینماها و سالن‌های تئاتر که بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در گروه شغلی ۲ قرار دارد، با توجه به اینکه در شرایط قرمز تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت است، باید تعطیل شود.

روشندل عنوان کرد: پس از تصمیم‌گیری و تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص رنگ‌بندی شهرها و انتشار آن در نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، وضعیت فعالیت مشاغل به صورت هوشمند مشخص شده و افراد باید تابع ضوابط باشند. با این حال ستاد کرونای هر استان و هر شهرستان نیز در جلسات خود نحوه فعالیت مشاغل را تایید و تنظیم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.