کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: چهار هزار و ۸۰۰ تُن انگور یاقوتی از سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات انگور این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

برداشت بیش از چهار هزار تُن انگور از باغات شهرستان قصرشیرین

به گزارش  قدس آنلاین، مراد محمودیان‌فرد افزود: میانگین برداشت انگور از هر هکتار از باغات این شهرستان در مجموع سه تُن بود البته بیشترین سطح باغات انگور شهرستان به رقم یاقوتی اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: تولید انگور یاقوتی درآمدزای خوبی برای باغدران به همراه دارد بطوریکه قیمت فروش هر کیلوگرم انگور امسال به صورت سردرختی ۴۰ هزار تومان و در بازار مصرف به خصوص نوبرانه آن در تهران به ۹۰ هزار تومان هم رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین تاکید کرد: قصرشیرین در مجموع چهار هزار هکتار باغ دارد که یک هزار و ۸۰۰ هکتار آن تاکستان است که از مجموع تاکستان‌های این شهرستان یک هزار و ۶۰۰ هکتار بارور و ۲۰۰ هکتار آن غیر بارور است.

محمودیان فرد یادآور شد: تاکستان‌های این شهرستان شامل ارقام انگور یاقوتی، ردفلم و پرلت است ولی بیشترین آن انگور یاقوتی است.

وی گفت: انگور یاقوتی تولیدی قصرشیرین از مرغوبترین انواع آن و نوبرانه در سطح کشور است که بخشی از آن از طریق مرزهای رسمی این شهرستان به خارج صادر و بخشی نیز در بازار داخلی به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین، درآمد بالای محصول انگور یاقوتی نوبرانه را از دلایل اصلی ایجاد انگیزه و رغبت مضاعف کشاورزان برای احداث باغ‌های انگور در این منطقه مرزی گرمسیری اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.