پرونده یوروی جذاب ۲۰۲۰ امشب در ویمبلی بسته می‌شود. ایتالیا و انگلیس در حالی فینال این دوره از رقابت‌ها را برگزار می‌کنند که بازی‌های زیبایی در ۱۲ کشور با وجود محدودیت‌های کرونایی برگزار شد و عاشقان فوتبال را مجذوب خود کرد.

 نبردگلادیاتورها و شوالیه‌ها

تعداد بالای گل به خودی‌ها در این دوره از بازی‌ها مؤید فشار بالای رقابت‌ها روی خطوط دفاعی و عطش مهاجمان برای فتح دروازه‌هاست. نبرد فرانسه با سوئیس و اسپانیا با کرواسی جزو نبردهای زیبای تاریخی طبقه‌بندی خواهند شد و رسیدن انگلیس به فینالی اروپایی پس از سال‌های متمادی احتمالاً تا مدت‌ها از خاطر کسی محو نخواهد شد. شوالیه‌ها خیلی سال است که با تمام نبردهای حیثیتی که انجام دادند به قله نرسیده بودند و امسال امیدوارند سرانجام در خانه خود به آرزوی هوادارانشان جامه عمل بپوشانند. تیم ساوت گیت هر بازی بهتر از بازی قبل ظاهر شد و نشان داد نسل جدید سه شیرها برای فتح جام حسابی مصمم و آماده است.در اراده آن‌ها برای طلسم شکنی همین نشانه کافی است که آن‌ها ژرمن‌ها را به خاک و خون کشیدند. با این حال فابیو کاپلو، که یکی از پر افتخارترین مربیان جهان است و تجربه هدایت تیم ملی انگلیس را نیز در کارنامه دارد، در مصاحبه‌ای گفته که به نظر او دوناروما بهترین دروازه‌بان جهان است، اما به آتزوری هشدار داده که هری کین، مهاجم انگلیس، در حال حاضر تنها مهاجم نوک کلاسیک اروپاست.«انگلیس تیم جذابی است اما هنوز یک تیم درجه یک نیست. آن‌ها توانایی و کیفیت زیادی در خط هافبک و در میانه زمین ندارند، اما از نظر جسمانی قدرتمند هستند و بسیار تهاجمی‌اند و البته آن‌ها هری کین تنها مهاجم نوک کلاسیک اروپا را دارند».

این‌ها تردیدهایی است که در مورد شوالیه‌ها وجود دارد اما مردمان جزیره بسیار امیدوارند که انگیزه بالای بازیکنان برای بوسه بر جام بتواند این نقیصه‌ها را مقابل گلادیاتورها که نشان دادند برای جام جان می‌دهند برطرف کند. واقعیت این است که در این دوره همه علاقه‌مندان و کارشناسان به فوتبال روی این نکته تأکید داشتند که ایتالیایی‌ها فداکارانه در زمین از هم حمایت می‌کنند و تیم را جلو می‌برند. پیروزی‌های کوبنده آن‌ها در دور مقدماتی و شکست دادن ماتادورها در دیدار نیمه نهایی در شرایطی که به شدت تحت فشار بودند نشان از روحیه حماسی مردان مانچینی دارد. کاپلو در این مورد می‌گوید: «اتحاد ایتالیا و تمایل آن‌ها برای کمک به یکدیگر من را تحت تأثیر قرار داده است. هیچ خودبرتربینی و تکبری در این تیم وجود ندارد. روبرتو مانچینی کاری فوق‌العاده انجام داده است. ایتالیا بهترین دروازه بان جهان را دارد، انگلیس اما هنوز به این مرحله نرسیده است».

با این تفاسیر آنچه در نبرد امشب نظاره گر آن خواهیم بود جنبه هایی از نبردهای حماسی بین دو تیم است که برای فتح دروازه هم به آب و آتش خواهند زد. نقطه اتکای سه شیرها کین و استرلینگ است و آتزوری روی قدرت دفاعی بونوچی و دوناروما حساب ویژه ای باز کرده است.

اعتراف ساوت‌گیت

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، پیش از دیدار برابر ایتالیا گفت: «ایتالیا طی چند سال گذشته یک تیم عالی بوده است و ما پیشرفت آن‌ها را از نزدیک دنبال کرده ایم. ما از نحوه بازی آن‌ها اطلاع داریم و می‌دانیم که با انرژی بسیار بالا بازی می‌کنند. سبک آن‌ها بسیار عالی و همیشه گلزنی در برابرشان بسیار دشوار است. بدون شک ایتالیا شایسته حضور در فینال بوده است؛ چرا که آن‌ها برای رسیدن به اینجا دو تیم مدعی بلژیک و اسپانیا را شکست دادند، بنابراین این بزرگ‌ترین آزمون ممکن برای ماست».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.