معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌بایست شیوه‌نامه فعالیت واحدهای استخراج رمزارز و نحوه تامین انرژی واحدهای فعال در این حوزه را تهیه و تدوین نماید.

شیوه‌نامه استخراج رمزارز باید تدوین شود

به گزارش قدس آنلاین، سید کمال‌الدین میرجعفریان  در نشست "کمیسیون ماده ١١ قانون هوای پاک" در محل استانداری خراسان رضوی افزود: تامین برق و انرژی مورد نیاز برای استخراج رمزارز مهم است و باید نحوه تامین آن مشخص باشد لذا این مهم باید ساماندهی شود تا قابلت کنترل دقیق وجود داشته باشد.

وی به درخواست برخی واحدهای تولیدی برای تبدیل فعالیت آنها به واحد استخراج رمزارز اشاره و بیان کرد: در هر شرایطی تاکید بر رونق تولید است ولی تبدیل واحدهای تولیدی به مراکز استخراج رمزارز فاق توجیه لازم است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شهرکهای صنعتی نیز باید کنترلهای لازم را در مورد استخراج رمزارز داشته باشند زیرا نباید تولید از چرخه کار خارج شده و تسهیلات و زیرساختهای تولید برای فعالیت واحد استخراج رمزارز بکار گرفته شوند. 

وی در ادامه نشست "کمیسیون ماده ١١ قانون هوای پاک" همچنین از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاههای اجرایی نظیر شرکت شهرکهای صنعتی در کارگروه آلودگی هوا انتقاد و بیان کرد: این نشستها با هدف جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی برگزار می‌شوند لذا فقدان حضور مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط در این نشستها قابل توجیه نیست. 
بر اساس "ماده ۱۱ قانون هوای پاک" هر اقدامی در زمینه ساخت، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.