وزیر امور خارجه سوریه گفته است قطعنامه اخیر شورای امنیت بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه و ورود کمک‌های بشردوستانه تأکید کرده است.

فیصل المقداد: قطعنامه اخیر سازمان ملل بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد

قدس آنلاین: فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه گفت: قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد بر وحدت و تمامیت ارضی سوریه و ورود کمک‌های بشردوستانه به سوریه و توزیع آن توسط دولت این کشور، تأکید کرده است.

فیصل المقداد (دیروز) گفت: سازمان ملل متحد و کشورهای غربی و حامیان این رویکردها برای وارد کردن کمک‌های حقیقی برای ملت سوریه شکست خوردند، چون این کمک‌ها به مرزها انداخته می‌شدند و پس از آن افراد مسلح و شبکه‌های آنان و سازمان‌های وابسته به کشورهای غربی کمک‌ها را دریافت و در بین تروریست‌ها و افراد مسلح توزیع می‌کردند یا آنکه این شبکه‌ها کمک‌ها را با قیمت چند برابر به ملت می‌فروختند.

وی افزود: قطعنامه جدید یعنی قطعنامه ۲۲۸۵ شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر باور و ایمان محکم این سازمان را بر وحدت سرزمین و ملت سوریه تأکید کرد و این بدان معناست که ترکیه خشنود نیست و این بدان معناست که آمریکا که از جدایی طلبان در شمال سوریه حمایت می‌کند خشنود نیست و این بدان معناست که افراد مسلح و تروریست‌ها و آدمکش‌ها با این قطعنامه محاصره شدند این قطعنامه در تمام بندهایش بر لزوم دادن همه کمک‌های ممکن به سوریه به خصوص داخل سوریه تأکید کرده است یعنی گذرگاه‌های خارجی دیگر ابزار اساسی نیستند که غربی‌ها در چارچوب فرستادن کمک‌ها به سوریه از آن استفاده می‌کردند بلکه داخل سوریه، به اصل و اساس تبدیل شده است.

المقداد در انتها گفت: کشورهای غربی می‌خواستند سه گذرگاه دیگر بازگشایی شوند، اما این تحقق نیافت و فقط برای نیمی از زمان، گذرگاه باب الهوی بازگشایی می‌شود. می‌خواستند وارد کردن کمک‌ها را از این گذرگاه به مدت یکسال تمدید کنند، اما در نهایت دوستان موافقت کردند که فقط به مدت شش ماه کمک‌ها از این گذرگاه وارد شود و بر وارد کردن کمک‌ها از داخل سوریه تأکید کردند یعنی دولت سوریه از این به بعد به صورت دقیق می‌داند چه چیزی وارد سوریه می‌شود و مواد غذایی وارداتی به کجا می‌رود؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.