۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 760998

زنان توانمند با کاربردی ساختن هنر در زندگی روزمره، هنر را به درون خانه‌ها می‌برند.

نقاشی کاربردی در زندگی روزمره

«پریسا محدثی» متولد۶۷، کارشناس شیمی است. او یکی از همین بانوان توانمند است که به نقاشی علاقه‌مند بوده و با گذراندن دوره‌های تصویرگری در انجمن تصویری تهران، چند سالی است به صورت جدی‌تر وارد فضای هنری کاربردی شده است.

او می‌گوید: در خانه کنار همسر و دخترم کار نقاشی را انجام می‌دهم. مدت‌ها بود این فکر ذهنم را مشغول کرده بود که چرا مردم تابلو نقاشی برای دیوارهای خانه‌شان انتخاب نمی‌کنند و شاید هزینه گران آن برایشان مطرح است.

وی می‌افزاید: تصمیم گرفتم نقاشی را کاربردی‌تر سازم. از این رو سعی کردم نقاشی را روی وسایل تزئینی در زندگی روزمره مردم وارد کنم تا شاید آن‌ها را بیشتر برای داشتن یک کار هنری کوچک در منزلشان ترغیب کنم. از این رو روی کوسن، شال، ماگ و...نقاشی کشیدم.

او بیان می‌کند: نقاشی‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی کوسن با رنگ پارچه می‌کشم و یا چاپشان می‌کنم. برای مثال در روش غیرمستقیم نقاشی را با آبرنگ و روان‌نویس روی مقوا می‌کشم و بعد روی پارچه کوسن چاپ می‌کنم.

او تأکید می‌کند: متأسفانه مدت‌هاست با افزایش ۸۰ درصدی مواد اولیه مثل رنگ‌ها، بوم و پارچه مواجه‌ام و این در حالی است که رکود اقتصادی، افزایش قیمت مواد اولیه و اولویت نداشتن هنر برای مردم، در خرید آن مؤثر است که امیدوارم به زودی از این رکود خارج شویم.  پریسا محدثی در انتها تصریح می‌کند: به اعتقاد من هنر در زندگی حس خوبی را به افراد انتقال می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا سالاری ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    درود بر شما ، جمله آخر هنرمند فرهیخته را موکد و تکمیل می کنم ، در واقع هنر، روحِ زندگی را در انسان متبلور می سازد ، و زنگار فرعیات زندگی ماشینی را می ساید و ضمیر را جلا می بخشد .