گالری های تهران در بیست و پنجمین روز از تیرماه با افتتاح ۱۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی میزبان علاقمندان به هنر هستند.

۱۲ فرصت تازه گالری‌گردی/ از «تنیده» در «رهایی» تا «برای همه‌ی آن‌ها که نیستند!»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، در روزهای پایانی تیرماه، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در گالری‌های تهران میزبان علاقمندان خود با نمایشگاه های متنوعی از عکس، نقاشی، حجم و .. هستند تا آثار هنری خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند. امروز ۲۵ تیرماه گالری‌های تهران ۱۱ افتتاحیه خواهند داشت و بازدید از نمایشگاه‌ها با وقت قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

گالری اُ:  نمایشگاه نقاشی نگار اورنگ با عنوان «در برابر فراموشی» و نمایشگاه نقاشی شیوا بابایی با عنوان «برای همه‌ی آن‌ها که نیستند» ۲۵ تیر تا ۵ مرداد در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ برپاست.

گالری اُ نخستین نمایش خود از آثار نقاشی نگار اورنگ را با عنوان «در برابر فراموشی» برگزار می‌کند. نگار اورنگ با علاقه‌ی طولانی خود به مدیوم عکس، در این مجموعه عموما عکس‌های سیاه و سفید را پایه‌ای برای نقاشی‌های خود قرار داده است.

همچنین گالری اُ مجموعه‌ای از نقاشی‌های شیوا بابایی را با عنوان «برای همه‌ی آن‌ها که نیستند!» به نمایش می‌گذارد. بابایی در خلق آثار این مجموعه، از مشاهدات خود از طبیعت و ترکیب آن با زندگی شهری و روابطِ پیچیده انسانی به خصوص در زادگاه خود گیلان الهام گرفته است. آثار این مجموعه در ادامه‌ی آثار پیشین هنرمند و با این تفاوت خلق شده‌اند که اغلب فضاها به صورت ذهنی شکل گرفته‌اند و با تکرارها و پیوستگی‌های نوری، تصاویر درونی‌تر شده‌اند.

گالری سو: نمایشگاه آثار سارنج با عنوان «کاملاً شخصی برای عموم» و نمایشگاه نقاشی یاسمین صالحی با عنوان «دوست عزیز حواست کجاست؟» ۲۵ تیر تا ۱۵ مرداد در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

سارنج در بیانیه نمایشگاه خود آورده؛ «مدام با خود اندیشیده ام که این توانایی اندیشیدن  چگونه و اصلا از برای چه در من حاصل آمده است؟ انسان زاییده می شود و می زاید؛ اما سرچشمه اش از آن وجود قائم بالذاتی است که هرگز نه زاییده شده و نه می زاید، بلکه می رقصاند و خلق می کند جهانی را از برای خالقان رانده شده اش، خالقانی که می توانند در تصوراتشان کماکان پیش بروند، از مرگ گذر کنند، یا حتی پس بروند، به لحظه ی هبوط دست یابند، حتی پیش تر، به باغ عدن، به درخت معرفت ... اما در لحظه ی چیدن سیب صدای آشنایی تو را هوشیار و شاید هم غافل می کند؛ صدایی که همواره نجوا می کند: آن میوه ممنوعه است، زیرا آن را برای مهمانی ناخوانده کنار گذاشته ام».

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی و چیدمان فرناز نیکخواه با عنوان «مرقعات» ۲۵ تیر تا ۱ مرداد در گالری ویستا برگزار می‌شود. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری باوان:  نمایشگاه آثار شبنم جهانشاهی با عنوان «تنیده» ۲۵ تیر تا ۱۱ مرداد در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ برپاست.

 جهانشاهی در مجموعه‌ی «تنیده» از ارتباطات و اتفاقات کوچک روزمره الهام گرفته و با ابزار مداد پرتره‌نگاری‌هایش را خلق کرده است. پرتره‌های جهانشاهی اساساً از دو بخش درونی و بیرونی الهام گرفته شده، در برخی آثار هنرمند به ترسیم کردن ماسکی از چهره‌ی خودش دست زده است و در آثاری به واسطه‌ی نخ و دوختن بر پارچه و به تصویر کشیدن طره‌های مو به نمایش وجوه درونی‌تر خودش پرداخته است. بخشی دیگر پرتره‌هایی از افرادی هستند که هنرمند نگاهی از بیرون به آنها داشته و در پی کندوکاو و جستجوی درونیات آنها است. آثار دیگر نمایشگاه را چیدمان‌هایی از اشیا حاضر و آماده شکل داده‌اند، جهانشاهی این اشیا را از زمینه اصلی‌شان جدا کرده و بیانی استعاری به آنها الصاق میکند. او با انتقال فضایی زجر دهنده و توأمان با آسودگی در پی شکل‌دادن گفتگو با مخاطبانش است

گالری آوت سایدر این:  نمایشگاه نقاشی های لیمو احمدی ۲۵ تیر تا ۱۰ مرداد در گالری آوت سایدر این  به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.

گالری احسان: نمایشگاه گروهی «رهایی» ۲۵ تا ۲۹ تیر در گالری احسان به نشانی  اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ میزبان هنردوستان است.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی «بازتاب» ۲۵ تا ۳۰ تیر در گالری آیریک برگزار می‌شود. این گالری در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع آیریک سنتر جنوبی، طبقه ۳، واحد ۱۰۲ قرار دارد.

گالری انتظامی: نمایشگاه گروهی «چهره نگار» ۲۵ تا ۲۹ تیر در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ برپاست.

گالری شیدایی: نمایشگاه آثار فران فریدونی با عنوان «کرانه‌های حضور دیگری» ۲۵ تیر تا ۱۵ مرداد در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد ۱ برپاست. در بیانیه این نمایشگاه آمده؛ «آنچه در فاصله میان تولد و مرگ رخ می‌دهد، برای خود و دیگری حیاتی سرشار از ناپایداری، تغییر و احتمال است. این تفاوت و تغییرهای پی‌درپیِ زایش و مرگ بر اساس ریتم‌هایی که بر جهان ما حاکم است همگون و سازگار می‌گردد».

گالری متفرقه: نمایشگاه انفرادی «سلب» کاری از مهسا کریمی زاده از امروز تا ۱ مردادماه در این گالری به نشانی میدان شیخ بهایی، کوچه دانشگاه الزهرا، کوچه کارخانه، پلاک۱ برپاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.