سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حرکت در مسیر ولایت سعادت دنیا و آخرت انسان را به دنبال دارد.

سعادت دنیا و آخرت در گرو حرکت در مسیر ولایت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، به بررسی موضوع ولایت و آثار آن در زندگی انسان پرداخت و گفت: ولایت یعنی حرکت در مسیر کسی که وجودش به ذات اقدس باری‌تعالی اتصال دارد.

سخنران حرم مطهر با اشاره به آیه ۲۵۷ سوره بقره «اَلله وَلی اَلذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظلماتِ اِلی النّور...» بیان کرد: کسانی که تحت ولایت اولیاء الهی قرار دارند، خداوند آنها را از تاریکی و ظلمت به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند و کسانی را که از سرپرستی الله بیرون می‌آیند شیاطین بر آنها ولایت خواهند داشت.

وی ابراز کرد: کسی که خداوند او را از تاریکی به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کند به سعادت دنیا و آخرت دست پیدا می‌کند؛ ملت ایران در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی(ره) ولایت نور را بر خود پذیرفتند و همین امر موجب عزت و اقتدار آنها در جهان شد.

حجت الاسلام دهشت بیان کرد: خاصیت ولایت طاغوت و ولایت شیطان این است که انسان‌ها را از نور و روشنایی به سمت تاریکی و ظلمت می‌برند و در نهایت آنها را گرفتار عذاب الهی و جهنم خواهند کرد.

این مدرس حوزه افزود: خداوند همه برکات خود را از کانال ولایت اهل بیت(ع) به ما منتفل می‌کند، کسی که ولایت اهل بیت(ع) را قبول نداشته باشد، همیشه در ضلالت و گمراهی به سر خواهد برد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان ولی و سرپرست مردم بعد از خویش معرفی کرد و کسی که نسبت به ائمه معصومین(ع) معرفت داشته باشد، قطعا به سعادت دنیا و آخرت خواهد رسید.

 

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.