ماجرای انتخاب سرمربی تیم المپیک هفته گذشته برای نخستین بار از سوی شهاب الدین عزیزی خادم مطرح شد،تا یک جنجال بزرگ در فوتبال ملی رقم بخورد!

«امید»ها در منگنه اختلاف‌های غیرفنی

برخلاف تصور رئیس فدراسیون فوتبال،تعداد منتقدان این انتخاب فراتر از انتظار بود،به شکلی که برخی اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم به این مسئله واکنش جدی نشان دادند تا مشخص شود مهدوی‌کیا منتقدان سرسختی دارد. میرشاد ماجدی،تنها عضو فوتبالی هیئت رئیسه فارغ از مخالفت با این انتخاب تأکید کرد اگر مهدوی کیا قرار است مسئولیت فنی تیم المپیک را برعهده گیرد وی از ادامه کار انصراف خواهد داد چون این فرایند بر اساس اصول و ساختار حرفه‌ای شکل نگرفته است.

فرار از انتقادهای جادوگر؟

تهدید به کناره گیری ماجدی و موضع‌گیری پنهانی برخی دیگر از اعضای هیئت رئیسه پروسه همکاری مهدوی کیا با فدراسیون فوتبال را قدری به تأخیر انداخت اما عزیزی خادم قصد عقب نشینی نداشت تا این شائبه از طرف منتقدان وی مطرح شود که وی برای رهایی از انتقادهای تند و تیز علی کریمی اصرار دارد یار انتخاباتی وی را به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب کند تا شاید در ادامه کار با شرایط آرام‌تر فعالیت خود را ادامه دهد.

انتخاب مصطفوی؟

اما همزمان با این اتفاق یک خبر غافل‌گیر کننده دیگر نیز درباره تیم المپیک مطرح شد تا تنش به بالاترین حد ممکن برسد.بر اساس توافق میان صالحی امیری و عزیزی خادم، داریوش مصطفوی به عنوان مدیر تیم المپیک انتخاب شد تا وی در کنار مهدوی کیا فعالیت خود را آغاز کند. این اتفاق به قدری شوکه کننده بود که رسانه‌های منتقد حتی منتظر ابلاغ رسمی عزیزی برای مصطفوی نماندند و با انتشار مصاحبه‌های انتقادی فضا را به سمتی بردند که نشان دهند نه تنها در انتخاب سرمربی درست رفتار نشده بلکه انتخاب مصطفوی یک سناریوی پشت پرده بوده که با کارگردانی افراد سیاسی به اجرا در آمده است.

همزمان با این فضای سنگین انتقادی برخی مخالفان فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم با پیش کشیدن پرونده تخلف آکادمی کیا در فصل گذشته رقابت‌های تیم‌های پایه تهران شائبه جدیدی علیه فدراسیون فوتبال مطرح کردند تا این انتخاب را زیر سؤال ببرند.

سکوت عجیب

سکوت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این معرکه پر سر و صدا نشان از موضع ضعف آن‌ها در روزهای پایانی دولت دوازدهم داشت اما با این وجود عزیزی خادم اصرار داشت این اتفاق رخ دهد تا به نوعی قدرت خود را به رخ منتقدانش بکشد اما طرفین دیگر ماجرا با ارزیابی شرایط تصمیم گرفتند ریسک نکنند تا با ارزیابی درست درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری کنند؛ چون آن‌ها می‌دانستند در صورت ورود بدون برنامه به این قائله ممکن است برای همیشه از عرصه فوتبال کنار بروند و قربانی بزرگ این ماجرا لقب گیرند.

شاید همین عامل سبب شد داریوش مصطفوی در گفت‌وگو با تسنیم از احتمال کنار رفتن و رد پذیرش این مسئولیت خبر دهد،البته که همه می‌دانند وی و مهدوی کیا برای پذیرش قطعاً انگیزه‌های فراوانی دارند و بعید است به این سادگی قید آن را بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.