سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:‌ شمار موارد کرونا در ایالات متحده یک چهارم موارد جهانی کووید ۱۹ و ۴۰ درصد از مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد.

یک چهارم موارد جهانی کووید ۱۹ متعلق به ایالات متحده است

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا نوشت:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شمار موارد کرونا در ایالات متحده یک چهارم موارد جهانی کووید ۱۹ و ۴۰ درصد از مرگ و میرها را تشکیل می‌دهد.

برهمین اساس، در حالی که اخیراً قاره‌های آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی فقط در موارد کمی افزایش داشته‌اند، آنها هنوز هم بیش از یک چهارم کل موارد کووید ۱۹ گزارش شده در سراسر جهان و همچنین ۴۰ درصد از کل مرگ‌های جهانی را تشکیل می‌دهند.

ماریا ون کرخوف، رییس اداره فنی مبارزه با کووید ۱۹ سازمان  جهانی بهداشت طی یک پرسش و پاسخ زنده در شبکه‌های اجتماعی گفت:"هفته گذشته تقریباً یک میلیون مورد کووید ۱۹ در قاره آمریکا گزارش شده بود.

وی ادامه داد: در برزیل، هفته گذشته تقریبا ۳۰۰ هزار  مورد گزارش شده و در ایالات متحده  بیش از ۲۰۰ هزار مورد گزارش شده است.

ماریا ون کرخوف در مورد اوج رسیدن سطح انتقال که در منطقه مشاهده شده هشدار داد و استدلال کرد که آنها در شدت واقعاً بالایی گیر کرده‌اند و نمی توانند انتقال ویروس را پایین بیاورند و شرایط را کنترل کنند.

به گفته مقامات WHO، موارد کووید ۱۹ در کل جهان در هفته گذشته ۱۱.۵ درصد موارد افزایش یافته که بیشترین آسیب را متوجه اروپا و اقیانوسیه غربی کرده است.

مایکل رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: آمریکای جنوبی  آمریکای مرکزی و سایر نقاط جهان اگر می‌خواهند این چرخه مرگبار را از بین ببرند، به واکسن‌های بیشتری احتیاج دارند.

به گفته کارشناسان، به طور کلی موارد ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا پس از ماه‌ها کاهش، دوباره رو به افزایش است. شمار روزانه موارد جدید در سه هفته گذشته دو برابر شده است که از دلایل اصلی آن می‌توان به سرعت شیوع گونه دلتا ویروس کرونا، عقب ماندن در واکسیناسیون و تجمعات روز استقلال آمریکا در چهارم ژانویه اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.