همایش بزرگ «ابلاغ» به همت موسسه بقاع متبرکه واماکن مذهبی آستان قدس رضوی با حضور آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و همچنین جمعی از مسولان فرهنگی و زائران و مجاوران در جوار گلزار شهدای رضوی در آرامگاه خواجه ربیع مشهد برگزار شد.

در روز عید غدیر به رسم اهل بیت(ع) به نیازمندان رسیدگی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، در این مراسم، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محبت و عشق به حضرت علی(ع) امری باطنی است، اظهار کرد: براساس آیه ولایت (آیه ۵۵ سوره مائده)، حضرت علی(ع)، آن خورشید عالم تاب جانشین پیامبر اکرم(ص) و صاحب مقام امامت و ولایت هستند. این آیه با «إنما» آغاز می‌شود که مفهوم جمله را منحصر می‌کند و اشاره به حضرت علی(ع) و بخشش ایشان در نماز دارد.

آیت الله صدیقی در ادامه اظهار کرد: عید غدیر یک هشدار به جامعه عرب در آن زمان است که جایگاه حضرت علی(ع) را نشناختند، به دنبال کسانی رفتند که سابقه شرک و بت پرستی داشتند و حضرت علی(ع)، آن جان برکف در راه رسول خدا(ص) را تنها گذاشتند. بنا بر آیات قرآن کریم، واقعه غدیر برای همه ما درس آموز است و امروز نیز هستند کسانی‌که سر سفره امام و انقلاب بزرگ شدند، ولی در باطن منافق هستند و مدعیان دروغین ایمان شناخته می‌شوند که هرگاه منافعشان به خطر افتد در جامعه آشوب ایجاد می‌کنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: غدیر یک واقعه نیست؛ بلکه یک مکتب و جریان حق علیه باطل و ظلم و ستم است.

 وی ادامه داد: ولایت بندگی نیست؛ بلکه ولایت در صداقت، عشق به مردم، رسیدگی به امورات نیازمندان، حفظ حریم خانواده، نوامیس و آبروی مردم، ایثار در راه خداوند و دل کندن از مال دنیا تعریف می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اجتماعات غدیری لبیک به رهبر معظم انقلاب است، افزود: عید غدیر نمایانگر سبک زندگی و ایثار وفداکاری است.

صدیقی تصریح کرد: محبت مومن به حضرت علی(ع) باطنی است و یک جذبه محسوب می‌شود. محبت حضرت علی(ع) به زبان نیست، قلم خلقت خدا بر قلب ما نوشته شده است وکسی نمی‌تواند آن را پاک کند.

وی ادامه داد: آیاتی در قرآن کریم در شان نزول حضرت علی(ع) از جمله آیات ولایت، آیه لیله المبیت، آیه تطهیر و... نازل شده است که می‌توان گفت حضرت علی(ع) قرآن ناطق و جلوه کتاب الله و براساس فرمایش پیامبر حجت خدا در زمین وخلیفه الله است.

صدیقی در پایان با اشاره به اینکه عید غدیر را همانند عاشورا فرهنگ کنیم، یادآور شد: همانگونه که در ایام محرم در تمام کشور برای امام حسین(ع) مراسم عزاداری برپا می‌کنیم، در عید غدیر نیز در سراسر کشور برای شاد کردن دل مومنان و نیازمندان تلاش کنیم چراکه گره گشایی از مردم و کمک به نیازمندان با توزیع غذا، سبدهای اقلام غذایی، تامین جهیزیه و... مصداق شادی عید غدیر است.

مسئول قرارگاه حیات آرامگاه خواجه ربیع مشهد نیز در این مراسم گفت: بزرگداشت عید سعید غدیر در کشور مظلوم واقع شده است و فعالان فرهنگی باید بیش از این برای ترویج معارف علوی و گرامیداشت این عید سعید تلاش کنند چرا که اگر واقعه غدیر به فراموشی سپرده نمی‌شد ما شاهد حوادث بعد از آن از جمله شهادت حضرت زهرا(س)، واقعه خونین کربلا و... نبودیم.

حجت الاسلام نبئی با اشاره به برگزاری مراسم‌های مختلف جشن عید غدیر در گلزار شهدای رضوی در آرامگاه خواجه ربیع اظهار کرد: به امید خداوند در شب وروز عید غدیر نیز مراسم‌های جشن همراه با اطعام غذا در این زیارتگاه برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.