۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 762581

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تجارت خود را بصورت آنلاین انجام دهند زیرا این روش معمولاً مقرون به صرفه‌ترین راه برای شروع و حفظ یک کسب و کار نوپاست. اما فقط شروع کافی نیست.

آشنایی با جدیدترین فوت و فن های فروش اینترنتی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تجارت خود را بصورت آنلاین انجام دهند زیرا این روش معمولاً مقرون به صرفه‌ترین راه برای شروع و حفظ یک کسب و کار نوپاست. اما فقط شروع کافی نیست.

در این بخش ، ما ۱۰ فوت و فن فروش اینترنتی را برای پیاده سازی در تجارت آنلاین جهت افزایش فروش بررسی کرده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

  1. شناخت مشتریان

قبل از هرچیز باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید. مشتریان شما چند سال سن دارند؟ چه شغلی دارند؟ سطح تحصیلات و درآمد آنها چقدر است؟ چه اهداف و دغدغه‌هایی دارند؟ و ... پس از اینکه پرسونای مشتریان خود را به دست آوردید به راحتی می‌توانید در زمان مناسب، بهترین پیشنهادات خرید را برای مخاطبان خود ارائه دهید تا تبدیل به مشتری شوند.

  1. از بازاریابی محتوا استفاده کنید

بازاریابی محتوا یکی از شاخه‌های بازاریابی است. در مقاله آموزش بازاریابی از اینفوگرام درباره این روش می‌خوانیم: محتوا، رکن اصلی بازاریابی محتوایی را تشکیل می‌دهد. بازاریابی محتوایی یا content marketing بر جذب مخاطب و مشتری با استفاده از انتشار محتوای ارزشمند، باکیفیت و مرتبط تکیه دارد. در این روش، تمرکز شما بر انواع محتواهایی است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مخاطب را به خود جذب کنید. در واقع، مخاطب ارزش برند شما را با کمک محتواهای خوبتان می‌سنجد.

  1. ارتباط با مشتریان از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان جدید و ارتباط با مشتریان قدیمی بهترین پلتفرم‌ها هستند. شما بعد از اینکه مخاطبان خود را به خوبی شناختید، متوجه خواهید شد مخاطبانتان بیشتر در چه شبکه‌هایی فعالیت دارند. سپس شروع به تولید محتوا با توجه به پرسونای مخاطبان خود در هر شبکه کنید.

برای مثال در مقاله آموزش اینستاگرام حرفه‌ای می‌خوانیم: محتواهای باکیفیت برگ برنده شما در اینستاگرام خواهند بود و بخش مهمی از آموزش اینستاگرام به یادگیری تولید محتوای متناسب با آن اختصاص دارد. با استفاده از نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توانید پست و استوری‌های منحصر به فردی را برای اینستاگرام طراحی کنید.

۴-ارائه پیشنهادات مدت دار

در حالی که محصول یا خدمات  خود را معرفی یا تبلیغ می‌کنید، برای تکمیل خرید احساس فوریت ایجاد کنید. شما می‌توانید این کار را با قرار دادن یک مهلت برای تخفیف یا پیشنهاد ویژه خود انجام دهید. این کار در ذهن مشتری محصول را ارزشمندتر جلوه می‌دهد و سریعتر برای خرید اقدام می‌کند. به طور کلی ارائه تخفیفات دائمی روی کالا و خدمات کار اشتباهی است.

  1. صادق باشید

صداقت شما نه تنها برای اعتبار کسب و کار شما بسیار مهم است، بلکه باعث اعتماد به نام تجاری شما می‌شود. ادعاهایی را مطرح نکنید که نمی‌توانید اثبات کنید. اغراق نکنید. مصرف کنندگان امروز نسبت به بازاریابی حساسیت بالایی دارند، بنابراین در همه نسخه های فروش خود، از صفحه اصلی تا کمپین‌های ایمیل و ...  صادق باشید.

  1. از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

با توجه به اهمیت ظاهر در رابطه با نحوه درک ما از محصولات، باید گفت سرمایه گذاری در عکاسی باکیفیت تأثیر زیادی در افزایش فروش شما خواهد داشت. مهم نیست چه چیزی می‌فروشید ، تصاویر با کیفیتی از محصولات خود داشته باشید. از زوایای مختلف از محصول عکاسی کرده و در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

  1. ارائه تضمین برای کالا و خدمات

ضمانت کالا و خدمات نشان از کیفیت دارد. به همین دلیل بهتر است برای اینکه به مشتریان خود ثابت کنید محصولات باکیفیتی دارید یا خدمات خوبی ارائه می‌دهید برای تمام کالا و خدمات خود ضمانتی مناسب ارائه کنید. داشتن خدمات پس از فروش یا پشتیبانی خوب نیز در جلب رضایت مشتریان بسیار مهم است.

  1. آسان سازی مراحل خرید

تمامی مراحل جستجوی محصول، مقایسه، انتخاب و خرید در سایت باید به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شود تا مشتری به راحتی و بدون گیج شدن خرید خود را انجام دهد. برای اینکه از سادگی طراحی سایت و مراحل خرید از سایت مطمئن شوید. بهتر است از افراد مختلفی بخواهید خرید با سایت شما را امتحان کنند و رفتار آنها را طی خرید زیر نظر داشته باشید. قطعا اگر خرید از سایت شما سخت باشد بسیاری از مخاطبان از خرید منصرف می‌شوند و از رقبای شما خرید می‌کنند.

  1. اعتماد مشتریان را جلب کنید

یکی از بزرگترین خطاهایی فروش آنلاین، فرضهایی در مورد دانش مشتریانتان درباره محصول و خدمات است. بسیاری از شرکت‌ها به اشتباه اعتقاد دارند که مشتریانشان بیشتر از فروشنده‌ها اطلاعات دارند. همین موضوع منجر به سوالات بی پاسخ مشتریان می‌شود. به علاوه اگر اعتراض یا انتقادی از سوی مشتریان خود دارید حتما محترمانه و حرفه‌ای پاسخگو باشید. شما در هر شرایطی باید رضایت مشتریان را هدف خود قرار دهید تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید.

  1. از قیمت گذاری لایه ای استفاده کنید

وقتی به رستوران می روید ، احتمال اینکه یکی از غذاهای با قیمت متوسط را انتخاب کنید بسیار بیشتر است. این بدان دلیل است که بسیاری از رستوران ها با استفاده از روانشناسی افراد را به سمت وعده‌های غذایی میان رده سوق می دهند. این روشی است که به عنوان "قیمت گذاری طعمه" شناخته می شود. برای افزایش فروش آنلاین با ساختارهای چند لایه ، می توان از همین اصل استفاده کرد.

با قرار دادن گزینه سوم یا "طعمه" در ساختار قیمت گذاری خود، می توانید افراد را به سمت گزینه میانی سوق دهید. یعنی گزینه ای که واقعاً می خواهید بفروشید. مطمئناً ، بعضی از افراد به هر حال به دنبال گرانترین گزینه خواهند اما بیشتر آنها ناخودآگاه از طعمه جلوگیری می کنند و گزینه میان رده را انتخاب می کنند، دقیقاً همان کاری که شما می‌خواهید انجام دهند.

کلام آخر

در این مقاله ما به آموزش فروش اینترنتی با ۱۰ روش رایج پرداختیم. رعایت برخی از این تکنیک‌ها مانند شناخت مشتریان و بازاریابی محتوایی ضروری است. اما از برخی دیگر از تکنیک‌ها با توجه به کسب و کار خود می‌توانید استفاده کنید. البته فنون فروش اینترنتی بیش از ۱۰ موردی است که در این مقاله بررسی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.