مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: امسال با برپایی کلاسها عملی و دوره‌های آموزشی به ۲ هزار نفر از شهروندان ساکن مناطق حاشیه شهرهای استان، مهارت‌های فنی آموزش داده شد.

حاشیه‌نشینان شهرهای خراسان رضوی مهارت‌های فنی آموختند

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی افزود: در این مدت ۷۶ دوره آموزش مهارتهای فنی در حاشیه شهرهای خراسان رضوی که بخش عمده آنها مربوط به مشهد بود برگزار شد.  

وی با بیان اینکه اغلب متقاضیان آموزشهای مهارتی در حاشیه شهرها را بانوان تشکیل می‌دهند ادامه داد: هزار و ۶۰۰ نفر این افراد توسط آموزشگاههای آزاد و ۴۰۰ نفر توسط بخش دولتی آموزش دیدند.

۱۳ درصد از کل مساحت کلانشهر مشهد منطقه حاشیه‌نشین تلقی می‌شود. ۳۲ درصد جمعیت این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری در حاشیه آن سکونت دارند. شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در غرب خراسان رضوی نیز پس از مشهد دومین شهر استان دارای ۳۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین است. ۸۰۰ هکتار از وسعت سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه محسوب می‌شود. شهر ۱۰۰ هزار نفری کاشمر در جنوب غربی خراسان رضوی از دیگر شهرهای دارای مناطق حاشیه در این استان است. ۲۶۴ هکتار از مساحت هزار و ۴۱۶ هکتاری شهر کاشمر سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر با مشکلات اجتماعی، عمرانی و فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: پارسال در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ نفر توسط آموزشگاههای آزاد و هزار و ۵۰۰ نفر توسط بخش دولتی در این استان مهارت‌آموزی شدند.

وی افزود: ارائه آموزشهای مهارتی در شرایط شیوع کرونا با ظرفیت محدود و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی انجام می‌شود زیرا بخشی از آموزشهای مهارتی امکان ارائه از طریق آموزش مجازی را ندارند.

رحیمی ادامه داد: طی سه ماه نخست امسال چهار میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۹۳ نفرساعت در ۲ بخش آموزشگاههای دولتی و آزاد این استان آموزشهای مهارتی ارائه شد.

وی گفت: این آموزشها در قالب ۲۵ هزار و ۵۳۶ نفردوره به علاقه‌مندان و متقاضیان در سطوح جوانان، شاغلان، آموزشهای قبل از کار، دانشجویان، سربازان و دیگر افراد ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: پارسال ۲۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۱۱ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در هر دو بخش دولتی و آزاد به متقاضیان ارائه شد که ۱۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۵۱ نفرساعت در آموزشگاه‌های آزاد بوده است.

۹۹۰ آموزشگاه آزاد و ۴۹ مرکز دولتی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای را بر عهده دارند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.