نمایندگان پارلمان کویت با ورود مترجمان افغان به کویت که در ارتش آمریکا کار می‌کردند، مخالفت کردند.

مخالفت پارلمان کویت با میزبانی از مترجمان افغانستانی ارتش آمریکا

قدس آنلاین: نمایندگان پارلمان کویت با مطرح کردن دلایلی همچون حفاظت از امنیت ملی و استراتژیک این کشور، با میزبانی از مترجمان افغان ارتش آمریکا مخالفت کردند.

مقامات آمریکایی چند روز پیش اعلام کرده بودند که ارتش آمریکا برای اسکان حداکثر ۳۵ هزار مترجم افغان و اعضای خانواده آن‌ها در دو پایگاه خود در کویت و قطر، برای محافظت از جان آن‌ها در برابر انتقام جویی طالبان آمادگی دارد.

این مقامات اظهار داشتند که پروژه‌های ساخت مسکن موقت و سایر امکانات در اردوگاه السیلیه در قطر و اردوگاه بورینگ در کویت برای اسکان مترجمان در حال  انجام است.

این سخنان در حالی بیان شد که هیچ اظهارنظر رسمی از سوی کویت در این زمینه ارائه نشده است.

نمایندگان پارلمان کویت دلایل مخالفت خود با این موضوع را مسئله امنیت ملی و استراتژیک این کشور دانسته و اعلام کردند که این کار ساختار و توازن جمعیتی کویت را به هم می‌ریزد.

احمد مطیع العازمی، یکی از نمایندگان پارلمان کویت که با این طرح مخالف است، گفت: «ما قاطعانه هر اقدامی را برای میزبانی از مترجمان افغان ارتش آمریکا رد می‌کنیم. این کار تهدیدی برای امنیت ملی و استراتژیک کشور است.»

او در ادامه از نخست وزیر درخواست کرد که با این طرح مخالفت کند.

به دلیل اینکه مترجمان افغانی که برای ارتش آمریکا کار می‌کردند پس از خروج آمریکا از افغانستان با تهدید انتقام طالبان مواجه هستند، آمریکا در حال تخلیه این مترجم‌ها همراه با خانواده هایشان از افغانستان و انتقالشان به کشورهای دیگر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.