۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 763178

آیین بهره برداری از پل انتهای پنجتن و تعریض مسیر دسترسی به بازار شهید شوشتری و همچنین محوطه سازی و احداث ساختمان اداری جدید برگزار شد.

افتتاح پل جدید انتهای پنجتن مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد، آیین بهره برداری از پل انتهای پنجتن و تعریض مسیر دسترسی به بازار شهید شوشتری و همچنین محوطه سازی و احداث ساختمان اداری جدید و سایر موارد اجرا شده در این بازار با حضور جمعی از اعضاء شورای پنجم و مدیران و مسئولین شهرداری برگزار گردید.

در طی این مراسم مسعود رضوی مدیر عامل بیان کرد: از مهم ترین اهداف سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و دغدغه های مدیریت شهری ، ساماندهی و حمایت از مشاغل خرد شهری و رونق بخشی به کسب و کارهای خرد در روزگار فعلی که بطور غیر رسمی و با سرمایه ای اندک ، توسط اقشار کم درآمد شکل گرفته اند، میباشد که در اقتصاد این خانوارها نقشی بسزا دارد .از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی بازار هنرمندان، بازار مشاغل خانگی، کافه ون، کارفود و ایست کار اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان از بازار شهید شوشتری یاد نموده و بیان داشت : با توجه به مطالبات فراوان مردمی برای جابجایی این بازار از محل قبلی واقع در جاده میامی که در بافت مسکونی قرار گرفته بود و با توجه به این که رفاه حال و پاسخگویی به مطالبات همشهریان همواره سرلوحه کار مجموعه ی شهرداری مشهد بوده است ، انتقال این بازار  در دستور کار قرار گرفت و سریعاً محل فعلی بازار  شهید شوشتری در مسیر جاده پنج تن آماده سازی و در اختیار غرفه داران قرار گرفت.

وی همچنین بیان کرد: پروژه بازار شهید شوشتری دارای سه ریزپروژه میباشد که در جهت رفاه و آسایش شهروندان صورت گرفته است . پس از جابجایی و انتقال این مجموعه و با توجه به مراجعه بسیار زیاد همشهریان به این بازار و مشاهده ترافیک سنگین در این مسیر ، سازمان ساماندهی مشاغل شهری به عنوان اولین قدم ، مبادرت به ساخت پل سواره رو جدید در مجاورت پل قدیم در مسیر دسترسی به روزبازار شهید شوشتری با طول ۷۵ و عرض ۱۲ متر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال نمود که مهمترین مزیت این عملیات  علاوه بر سهولت دسترسی به روزبازار یاد شده ، ایجاد ارتباط قوی تر با حاشیه شهر و دسترسی به کمربند شمالی شهر مشهد مقدس میباشد . اراضی بسیاری در این محدوده  وجود دارد که این پل زیر ساخت خوبی برای کاربری های آینده است .

در گام دوم اقدام به تعریض مسیر دسترسی به این بازار به طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۲۲ متر و با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال با اجرای دیوار حائل سنگ و جدول کانیوو، کانال بتنی مسلح، کانال روباز با جدول بتنی، جدول بتنی آیلند و اجرای عملیات آسفالت در دولایه و خط کشی مسیر و نصب علائم مربوطه با همکاری سازمان عمران نمود .

مسعود رضوی با بیان این مطلب که ساخت مجموعه بازار شهید شوشتری با هدف ساماندهی بازارچه ها و مشاغل خرد شهری و رفع موانع برای عرضه مستقیم محصولات به متقاضیان ایجاد گردیده، اظهار داشت: در گام سوم در جهت بهسازی و مناسب سازی چیدمان غرف و محوطه سازی استاندارد نیز سکوهای بتنی در ۹ لاین جانمایی گردیده و علاوه بر آن به جهت رفاه حال شهروندان در این بازار اقدام به بازپیرایی فضای سبز و جانمایی مبلمان شهری گردیده است.

ضمناً جهت ایجاد ساختارهای زیربنایی و استقرار ساختمان اداری برای استفاده نیروهای انتظامی و آتش نشانی، بهداشت و اورژانس جهت تامین امنیت و ایمنی و سلامت شهروندان و خانواده آنان ،اقدام به ساخت و استقرار ساختمان مدیریت و اداری مرکزی برای استفاده این نیروها و همچنین نمازخانه و سرویس های بهداشتی نموده‌ایم.

 در پایان مسعود رضوی اظهار داشت: پیشنهادی با جهاد کشاورزی استان مبنی بر ایجاد بارانداز محصولات کشاورزی روستاهای اطراف مطرح شده است که امیدواریم مورد قبول واقع شود. ضمنا امیدوار هستیم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت های موجود در مجموعه شهرداری مشهد و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی در سالی که مزین به پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده در جهت حمایت از اقتصاد خانواده و مشاغل اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه برای رفاه و آرامش آنان گامی برداشته باشیم و از تمامی همکاران گرامی در مجموعه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی که تمام تلاش خود را در این راستا به کار برده اند کمال تشکر را دارم.

در ادامه این مراسم نیز آقای رمضانعلی فیضی عضو شورای شهر مشهد مقدس از دغدغه های شورا پنجم در خصوص رفاه حال شهروندان اقشار کم درآمد و رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر بیان کرد و اذعان داشت : در نخستین روزهای کاری شورای پنجم بود که دغدغه‌ها و مشکلات اهالی مهرآباد و شهرک‌های اطراف از وجود جمعه بازار میامی و مشکلات آن به گوشمان رسید و این موضوع را به مدیران وقت شهری منتقل کرده و این خواسته به زمین مانده مردم سرانجام اجرایی شد و شاهد انتقال این جمعه بازار به مکان فعلی واقع درانتهای پنجتن بودیم.

پس از بهره برداری از این پروژه عملیات اجرایی پل دوم پنجتن و تعریض مسیر دسترسی به بازار شهید شوشتری و دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم لذا از جناب مهندس رضوی و همکاران ایشان در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و مدیرانی که برای به انجام رساندن این پروژه‌ها و رفع مشکلات مردم تلاش دارند قدردانی می کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.