۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 763243

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود از رقابت‌های المپیک به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک باز بماند. این دیدار در پنج دست و با امتیاز های (۲۵ بر ۲۱)، (۲۰ بر ۲۵)، (۲۹ بر ۳۱)، (۲۵ بر ۲۲) و (۱۵ بر ۱۳) به سود ژاپن پایان یافت.

شعله نسل طلایی خاموش شد

در این رقابت‌ها تیم والیبال کشورمان با دریافت سه شکست و کسب دو پیروزی وداعی زود هنگام با المپیک داشت. این در حالی است که در شروع رقابت ها و با پیروزی بر لهستان همگان امیدوار بودند تیم آلکنو بتواند به مراحل بالاتر برسد. اما بازی های ضعیف مقابل کانادا ، ایتالیا و ژاپن عیار واقعی والیبال ما را نسبت به دنیا نشان داد. تیم ملی در حالی دیروز سه بر دو مغلوب میزبان بازی ها شد که تیم ژاپن در گیم های پیروز خیلی مسلط و با هوش عمل کرد و سطح جدیدی از والیبال چشم بادامی ها را به نماش گذاشت.

آن‌ها در ست پنجم و در حالی که استرس حذف از رقابت ها را باید می‌داشتند، خیلی خونسرد و مسلط در دفاع روی تور و داخل زمین عمل کرده و از اشتباهات فراوان مردان ما به خوبی استفاده کردند. شکست مقابل سامورایی ها در جام ملت ها و المپیک نشان داد که ما دیگر آقای والیبال آسیا نیستیم و باید راهی نو را برای بازگشت به قله انتخاب کنیم.در این رقابت ها مردان با تجربه والیبال همپای بازیکنان کم تجربه سرویس خراب کرده و در دفاع داخل زمین کند عمل می کردند.

در واقع برای نسل طلایی که روزگاری در والیبال جهان و المپیک شگفتی می آفرید رمقی باقی نمانده است. اکثر تیم‌ها با آنالیز دقیق دست معروف را خوانده اند و موسوی را به راحتی مهار می کنند. این در حالی است که بازیکنانی چون غفور و عبادی پور هم به پایان دوران درخشش خود رسیده اند. به طور حتم اگر در المپیک بعدی حاضر باشیم خیلی از بازیکنان طلایی سال‌های گذشته را به همراه نخواهیم داشت.

دفاع آلکنو از مردانش

در این بین آلکنو هم با آن همه ادعا نتواست تیم ملی را دچار دگردیسی فکری و فنی کند و با کسب این نتایج ضعیف احتمالاً دیگر سرمربی ما نخواهد بود. او پس از شکست تیم ملی مقابل ژاپن و حذف از رقابت‌های المپیک گفت: «سعی خود را کردیم اما نشد، فکر چنین نتیجه ای را نمی کردیم. نکته مثبت این بازی‌ها معرفی بازیکنان جوانی بود که آینده والیبال ایران را می سازند». وی تأکید کرد: «خواهش می‌کنم بازیکنانم را مورد غضب قرار ندهید. آن‌ها هر چه در توان داشتند انجام دادند و تمام تلاش خود را کردند تا بهترین نتیجه را کسب کنند».

 نیشیدا ستاره بازی شد

در پایان بازی دیروز یوجی نیشیدا ستاره والیبال ژاپن در این بازی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست با کسب ۳۰ امتیاز عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را به نام خود کند.میثم صالحی ملی پوش والیبال ایران با کسب ۲۶ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران نام گرفت.  همچنین میلاد عبادی پور با کسب ۱۴ امتیاز، دومین بازیکن امتیاز آور ایران شناخته شد.  از این گروه لهستان، ایتالیا، کانادا و ژاپن صعود کردند و ایران و ونزوئلا حذف شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.