سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به رشد قابل توجه صدور جوازهای تاسیس و سرمایه گذاری در طرح‌های توسعه صنعتی خراسان رضوی در امسال گفت: با وجود کرونا و تحریم‌های اقتصادی، اقبال به سرمایه گذاری صنعتی در این استان مطلوب است.

روند مطلوب جهت‌گیری سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جواد خزائی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال تاکنون ۸۳۷ فقره جواز تاسیس و طرح‌های توسعه صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۵ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۴ هزار و ۴۱۶ نفر در خراسان رضوی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه گذاری ۴۱۴ درصد رشد داشته است.
او افزود: این در حالی است که در چهار ماه ابتدای سال گذشته میزان سرمایه گذاری برای جوازهای تاسیس و طرح‌های توسعه در این استان ۵۵ هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال بود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این استان در حوزه صدور جوازهای تاسیس و طرح‌های توسعه طی سال جاری از نظر تعداد جواز، سرمایه گذاری و اشتغالزایی رتبه سوم را در کشور به دست آورده است.
خزائی بیان کرد: در این مدت ۱۷۶ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۴۲ نفر در این استان صادر شده که از نظر تعداد ۱۵ درصد، سرمایه گذاری ۹۹ درصد و از نظر ایجاد اشتغال ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
او تصریح کرد: در بین پروانه‌های صادره در سال جاری از نظر سرمایه گذاری، بخش کاغذ و محصولات کاغذی با اختصاص حدود ۲ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال و از نظر اشتغال زایی بخش محصولات شیمیایی با اشتغال زایی برای ۷۲۸ نفر بیشترین سهم را در بین دیگر صنایع استان به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.