فرمانده مرزبانی خراسان‌ رضوی گفت: تمامی ورود و خروج‌های اتباع افغان و تردد خودروهای ترانزیت توسط مرزبانان فرماندهی هنگ مرزی تایباد کنترل و نظارت می‌شود و تاکنون هیچ گونه مشکلی در مرز دوغارون گزارش نشده است.

ورود و خروج‌ اتباع افغان در مرز خراسان رضوی با افغانستان کنترل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،سردار مجید شجاع بامداد امروز در جریان بازدید از مرزهای شرقی استان افزود: مرزبانی خراسان رضوی ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با ۲ کشور افغانستان و ترکمنستان دارد که ۳۰۰ کیلومتر آن با کشور افغانستان است و با حضور مقتدارانه مرزبانان و رصد شبانه روزی، مرزهای استان از امنیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به وجود ناامنی‌های اخیر در کشور افغانستان اضافه کرد: نیروهای مرزبانی خراسان رضوی مستقر در مرزهای مشترک با کشور افغانستان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا از هر گونه تحرکات غیر قانونی در مرز جلوگیری و امنیت پایدار را در مرزها برقرار کنند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: هم‌اینک تجارت و ترانزیت با کشور افغانستان برقرار است و مرزبانان استان با اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی به‌ صورت شبانه روزی در مرزهای استان مستقر هستند و در راستای امنیت پایدار از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق به طول حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

دیروز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ مرز ایران و افغانستان در محدوده میلک سیستان به دلیل کشیده شدن درگیری های کشور افغانستان به شهر زرنج ولایت نیمروز هم مرز با استان سیستان و بلوچستان بسته شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.