سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همه مردم این روزها نسبت به گسترش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی دغدغه‌مند هستند و مهمترین و کامل‌ترین راه برای مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ اقامه نماز است.

مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی با گسترش فرهنگ اقامه نماز

به گزارش قدس آنلاین، یوسف امینی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در مراسم رونمایی از پوستر مسابقه «ساجدان عشق» که با هدف آشنایی با مردان و زنان عاشورائی، امروز ۱۷ مردادماه، در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیوند معناداری بین سه ضلع امام حسین(ع)، نماز و اصحاب سیدالشهدا وجود دارد که در مسابقه ساجدین عشق نیز به آن‌ها و اینکه با موضوع عاشورا، یاران امام حسین(ع) را با رویکرد توجه به نماز معرفی کنیم، پرداخته شده است.

وی افزود: تمام‌ مردم این روزها نسبت به گسترش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی دغدغه‌مند هستند و مهمترین و کامل‌ترین راه برای مصون‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ اقامه نماز است و اگر با توجه به فرمایش پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین که نماز را ستون دین اسلام معرفی می‌کنند، آن را ترویج و به آن تکیه کنیم و نماز در میان خانواده‌ها و اجتماع گسترش پیدا کند، قطعاً بسیاری از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی حل خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت معرفی یاران امام حسین(ع) به عنوان الگوهای برتر، تصریح کرد: در این مسابقه، موضوع معرفی الگوها مطرح است و این موضوع، چیزی است که به آن نیاز بسیاری داریم. معمولاً نوجوانان الگوپذیر هستند و به دنبال این هستند که قهرمانان را به عنوان الگوهای خود انتخاب کنند و اگر الگوهای موفق و سالم به نوجوانان و جوانان معرفی نشود، الگوهای کاذب به آن‌ها معرفی خواهد شد، لذا اینکه این پیش‌بینی انجام گرفته که در ایام ماه‌های محرم و صفر، امام حسین(ع) و یاران ایشان به عنوان الگو معرفی شوند، اتفاق خوبی است.

امینی ادامه داد: امام حسین(ع) درباره اصحاب و یاران خود فرموده‌اند که اصحابی بهتر از یاران خود ندیدم، اما معرفی آن‌ها به عنوان الگو در زمان کنونی کمتر انجام شده است. با اینکه یاران امام حسین(ع) مانند باقی افراد، انسان‌های معمولی بودند، اما موقعیت‌شناسی و بصیرتشان، آن‌ها را در راه درست قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه ساجدان عشق باید در سطح ملی گسترش پیدا کند، بیان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای نشر این مسابقه در سطح ملی استفاده کرد تا با بیشترین‌ مخاطب ممکن برگزار شود. همچنین پویش نماز در فضای مجازی نیز باید با رویکرد تولید محتوا برگزار شود و هر فردی که در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز، تولید محتوا انجام داده است در آن شرکت‌ کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.