محمد صالح جوکار گفت: ادعای سهم خواهی اصولگرایان از رئیسی در کابینه تهمت و ظلم به رئیس جمهور برخاسته از مردم است.

تحقق بیانیه گام دوم با جوانگرایی درکابینه و کار جهادی ممکن می‌شود / ادعای سهم خواهی از رئیسی ظلم به رئیس جمهور مردمی است

قدس انلاین: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه امرو مطالبات و انتظارات مردم از دولت نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته، گفت: این امر بخشی مربوط به ناکارآمدی دولت قبل است که در سایه ضعف مدیریت دولت دوازدهم کارهای عقب مانده زیادی در کشور ایجاد شد و مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد کرد که سبب شده امروز مردم دچار یک ترس اقتصادی واجتماعی و فرهنگی نسبت به آینده باشند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: برای اینکه ترس از مردم برداشته شود و نشاط و شادی و یک چشم انداز روشن برای مردم ترسیم شود و آنها احساس امید به آینده داشته باشند باید شعار دولت مردمی محقق شود. یعنی همانطور که خود رئیس جمهور از میان مردم برخاست و توانست رأای توده‌های مردم را جذب کند و با آنها احساس همدردی کرد، وزرای خود را هم از کسانی انتخاب کند که از دل مردم بیرون آمده باشند و مشکلات مردم را لمس کرده، بتوانند احساس امید و نشاط را به مردم باز گردانند.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: افرادی که معرفی می‌شوند باید افراد کاردان و کار آزموده، با تجریه و با روحیه انقلابی و جهادی باشند که در میدان عمل بتوانند در عرصه‌هایی که به عنوان وظایف و رسالت آنها تلقی می‌شود موفق عمل کنند و کشور را از وضعیتی که در آن هستیم نجات دهند.

وی با یادآوری اینکه مسیر سختی پیش روی دولت سیزدهم قرار دارد، خاطرنشان کرد: چالشهایی که با کسری بودجه داریم، تورم بالا و نقدینگی زیاد نیاز دارد که افراد متعهد و متخصص فن در دولت راه حل هایی برای رفع پایدار مشکلات داشته باشند.

جوکار با تاکید بر لزوم جوانگرایی و توجه به جوانان در چینش کابینه اظهار داشت: جوانان و نسل سوم انقلاب آینده سازان کشور هستند. رئیس جمهور هم یکی از محورهای برنامه راهبردی خودش را اجرا کردن بیانیه گام دوم عنوان کردند و نقشه راهی که وضعیت موجود را به شرایط مطلوب بتوانند برساند. از آنجا که جوانان پیشگامان تحقق بیانیه گام دوم می‌توانند باشند و با توجه به انرژی بالا و شور انقلابی کمک کار دولت در مسیر تحقق این بیانیه باشند، انتظار داریم آقای رئیسی در معرفی کابینه هم از تجربیات مدیران با سابقه کشور استفاده کند، هم از نیروی  جوانان در راستای حرکت‌های میانبر و جهادی بهره ببرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و وشراها در واکنش به ادعای برخی جریانهای سیاسی رقیب در مورد سهم خواهی اصولگرایان از رئیس جمهور در دولت با رد این اتهامات گفت: آقای رئیسی در انتخابات فراجناحی ظاهر شد و حتی ستاد انتخاباتی حزبی و سازمان یافته نداشتند و تمامی ستادهای ایشان مردمی بود و حتی اعلام کردند که شعارشان هر خانه یک ستاد انتخاباتی است.

وی افزود: آقای رئیسی گفتند متعلق به جناح و حزبی نیستند و خودشان را از مردم و انقلاب و خدمتگذار می‌دانند. اتهام‌هایی که زده می‌شود که ایشان برای انتخاب کابینه زیر فشار هستند ظلم است به رئیس جمهور  مردمی است.

جوکار یادآور شد: آقای رئیسی بعد از انتخابات ستادهایشان را منحل کردند و فراخوان دادند که مردم مدیران کارامد و لایق را معرفی کنند. این نشان داد ایشان می‌خواهند با مردم تعامل داشته باشد و رهبری هم فرمودند ایشان با نخبگان تعامل داشته باشد با این دو معیار کابینه ایشان یک کابینه فراجناحی، مردمی و انقلابی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.