صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد میلیون‌ها کودک یمنی نیازمند کمک‌های آموزشی اضطراری هستند.

یونیسف: ۸ میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های آموزشی هستند

قدس آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ۸ میلیون و یکصد هزار کودک یمنی نیازمند کمک‌های آموزشی اضطراری هستند.

یونیسف افزود: این آمار، قبل از جنگ، یک میلیون و یکصد هزار نفر بود، تجاوز عربستان به یمن باید متوقف شود تا کودکان یمنی بتوانند زندگی عادی داشته باشند و از نعمت کودکی بهره ببرند.

در همین حال، شبکه خبری المسیره گزارش داد: جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته در ۵ نوبت شهرستان رحبه و یک نوبت نیز شهرستان صرواح استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی در ۲ نوبت شهرستان کتاف استان صعده و در یک نوبت نیز شهرستان ناطع استان بیضاء را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر منابع نظامی یمن نیز اعلام کردند: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با استفاده از انواع سلاح‌های نیمه سنگین و سبک ۱۸۹ بار طی ۲۴ ساعت گذشته آتش بس استان الحدیده را نقض کردند.

جنگ تحمیلی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن ادامه دارد و محاصره همه جانبه این کشور اوضاع وخیمی را برای غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان ایجاد کرده است.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ‌ترین فاجعه انسانی» نامید.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.