مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در تمام طول این مدت آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی خیلی پر قدرت پای کار بوده اند، حتی لازم به ذکر است که در این مدت مرکز دارالشفای امام رضا هم جهت انجام واکسیناسیون در اطراف حرم راه اندازی شده است.

آستان قدس رضوی در خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، در پی شیوع بیماری کرونا در این یک سال و اندی که از درگیری ایران عزیز اسلامی با این بیماری منحوس می گذرد، آستان قدس رضوی از ابدای شیوع این بیماری تاکنون با انواع کمک های نقدی و غیر نقدی پای کار بوده و الحق هم که تا کنون در این راه کمک های شایان ذکری را در جهت کنترل این بیماری به جامعه بهداشتی و هم میهنان و همشهریان مشهدی داشته است.

این نهاد تاکنون ۱۵ میلیارد ریال به بیمارستان امام رضا(ع) برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مشهد کمک کرده که صرف تجهیز و تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی در بیمارستان امام رضا (ع) که یکی از مکان‌های بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مشهد است شده است.

همچنین در همین راستا دارالشفای امام رضا(ع) و سایر مراکز درمانی آستان قدس رضوی از محل عواید موقوفات و منابع نذوراتی مردم شکل گرفته است و این مراکز در کنار نیروهای جهادگر درمانی خراسان رضوی در این روزهای مبارزه با ویروس کرونا هر آنچه در توان دارند به این امر اختصاص داده‌اند تا به امید خدا هر چه زودتر با کمک مردم و جامعه پزشکی و توجه خاص امام رضا(ع) شاهد ریشه‌کنی این ویروس خطرناک باشیم.

در همین رابطه دکتر حمید رضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در توضیح کمک های آستان قدس رضوی در حل مشکل بیماری کرونا به خبرنگار ما گفت: شب گذشته دکتر رحمتی و دکتر نوحی نماینده ویژه وزیر جلسه بهداشت در مشهد طی جلسه ای با موضوع مهار ویروس کرونا تصمیات مقتضی گرفته شد.

وی در توضیح فعالیت ها و کمک های این مدت آستان قدس رضوی در کنترل بیماری کرونا بیان کرد: حقیقتا آستان قدس رضوی تاکنون در این راستا کمک های بسیاربزرگی را به ما  کرده که این کمک های در زمینه زمینه بهداشت ودرمان و به خصوص در خصوص مسائل مالی و اعتباری بوده است.

رحیمی ادامه داد: در تمام طول این مدت آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی خیلی پر قدرت پای کار بوده اند، حتی لازم به ذکر است که در این مدت مرکز دارالشفا امام رضا هم جهت انجام واکسیناسیون در اطراف حرم راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: منهای همه این موارد  درحوزه دیگری هم که در حال حاضر استان قدس پای کاراست، قضیه زائر شهر بوده که در حال تکمیل آن هستند، جهت تکمیل درمان یا به اصطلاح نقاهتگاه که برای بستری کردن بیمارانی که نیاز به بیمارستان‌ندارند، اما نیاز به مراقبت دارند تدارک دیده شده، خوشبختانه در این چند ماه از مراقبتهای پرستاری بسیار خوب آستان قدس و مسائل پشتیبانی خیلی خوبی بهره مند بوده ایم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.