بررسی‌های میدانی و چندباره خبرنگار روزنامه قدس در رابطه با اجرای ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به استان با وجود اخطار دادستان مشهد به نهادهای متولی نشان داد که خودروهای غیربومی به راحتی هرچه تمام‌تر از اتوبان شهید شوشتری وارد شهر مشهد می‌شوند، آن هم مقابل چشمان مأموران پلیس‌راه خراسان‌رضوی بدون آنکه مانعی وجود داشته باشد.

دادستان: با تخلف از مصوبه شورای تأمین برخورد  می‌کنیم

مصوباتی که فقط روی کاغذ عملی می‌شوند

پس از آنکه هفته گذشته دبـیـر سـتـاد مـبـارزه بـا کـرونـای خـراسـان‌رضـــوی اعلام کرد با پیشنهاد مدیریت استان و موافقت ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، سفر به خراسان‌رضوی از مبدأ تمام استان‌های کشور ممنوع شده، گزارشی میدانی در رابطه با ورود و خروج خودروهای غیربومی از مسیر اتوبان باغچه به مشهد تهیه کردیم. در آن گزارش که به رؤیت قاضی درودی؛دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی هم رسید آمده بود که بررسی‌های نامحسوس و علنی حدود دو ساعته تیم خبری روزنامه قدس روی نحوه اعمال قانون در ورودی شهر مشهد نشان داد که پلیس‌راه استان به هیچ عنوان همتی برای برگرداندن فیزیکی خودروهای غیربومی به مبدأ حرکت ندارد و همه چیز با یک جریمه حل می‌شود و راه عبور برای آن‌ها باز است.

پس ازانتشار گزارش مذکور، خبرنگار ما برای پیگیری ماجرای بااهمیت ورود خودروهای غیربومی به شهر مشهد در این ایام فوق بحرانی شیوع ویروس کرونا، با دادستان مرکز استان گفت‌وگو کرد که قاضی محمدحسین درودی بیان کرد:ممنوعیت شدید در ورود به استان و خروج از آن تا زمانی که شرایط کرونایی به حد مطلوب‌تر یا همان رنگ نارنجی کرونایی تغییر پیدا کند ادامه خواهد داشت.

بنابراین هم‌استانی‌ها و افرادی که قصد سفر به مشهد و حتی ورود به استان خراسان‌رضوی و یا خروج از آن را دارند باید تابع مصوبه مذکور باشند و در غیرآن صورت با توجه به اینکه ماجرا تهدید علیه بهداشت‌عمومی هم محسوب می‌شود، برخوردها به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

این مقام قضایی گفت: اما در این میان، تردد خودروهای عمومی،سوخت‌رسان، امدادی،حمل کالاهای خوراکی و بهداشتی که نیاز مردم مشهد و هم‌استانی‌ها را برطرف می‌کند ممنوعیتی ندارد و طبق روال گذشته فعالیت آن‌ها ادامه خواهد داشت.

قاضی محمدحسین درودی افزود: در گذشته بیشترین اعمال محدودیت با جریمه بود اما در حال حاضر که ورود فیزیکی خودروهای غیربومی به استان ممنوع شده است، با مسئولان و متولیان اجرای این مصوبه اتمام‌حجت شده و در صورتی که آن‌ها در اجرای مصوبه کوتاهی داشته باشند با قاطعیت برخورد خواهیم کرد؛ چرا که سلامت مردم برای ما از هر چیزی مهم‌تر است.

نیمه‌شب هم بدتر از روز!

در حالی دادستان مشهد دستور ممنوعیت ورود خودروها به استان و مشهد را رسانه‌ای می‌کرد که از طرفی هم بیان کرد: با متخلفان در این زمینه و در هر جایگاهی که می‌خواهند باشند برخورد خواهد شد؛ چرا که سلامت مردم در گرو اجرای دقیق مصوبه شورای تأمین استان است، از همین رو  تصمیم می‌گیریم برای بررسی دوباره شیوه اعمال محدودیت‌ها دست به کار شویم.

از همین رو همان نقطه قبل را هدف اقدام‌های نامحسوس رسانه‌ای قرار می‌دهیم، اما نه در روز بلکه حدود ساعت ۳۰/۴ بامداد خودمان را به انتهای اتوبان شهید شوشتری می‌رسانیم.

روی یکی از سکوهای میان اتوبان که خودروها از آن مسیر وارد مشهد می‌شوند، مستقر می‌شویم. از فاصله حدود ۵۰متری یک مأمور پلیس‌راه و یک نیروی یگان‌امداد را می‌بینیم که کنار موانع پلاستیکی ایجاد شده در محل برای کنترل عبور و مرورها ایستاده‌اند و خودروها هر چند با تعداد کمتر از تردد روزانه از محل عبور می‌کردند، مأموران پلیس‌راه استان فقط نظاره‌گر ماجرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.