نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد حمله علیه جامعه آمریکایی-آسیایی در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به روند صعودی خود ادامه داده است.

وقوع بیش از ۹ هزار حمله علیه آسیایی‌ها از آغاز بحران کرونا در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از روزنامه یو اس ای تودی نوشت:

نتایج یک گزارش جدید موسوم به Stop AAPI Hate حاکی است علی رغم افزایش توجه ملی و اقدامات سیاسی برای مقابله با فعالیت های ضد آسیایی، حملات نفرت انگیز علیه جامعه آمریکایی-آسیایی در سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش نیافته است.

بر اساس این گزارش، از مارس ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۹ هزار مورد حادثه نفرت انگیز علیه آسیایی ها در سراسر ایالات متحده به وقوع پیوسته است. بیش از ۴۵۴۸ مورد از این حوادث در سال ۲۰۲۰ و ۴۵۳۳ مورد نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی اتفاق افتاده است.

این رقم در ۳ ماه آخر بازه زمانی مذکور از ۶۶۰۳ مورد به بیش از ۹۰۸۱ مورد افزایش داشته است.

مانجوشا کولکارنی مدیر شورای موسوم به Asian Pacific Policy and Planning در این باره گفت: آمارهای ما به روشنی نشان می دهد که آمریکایی های آسیایی تبار در سراسر کشور همچنان هدف حمله قرار می گیرند. آزار و اذیت های شفاهی و کلامی و بدرفتاری های عمدی فیزیکی بخش اصلی از حوادث نفرت انگیز علیه آسیایی ها را تشکیل می دهد.

وی افزود: با بازگشایی فعالیت های اقتصادی طی ماه های اخیر و افزایش تعاملات اجتماعی، فرصت برای حمله علیه آسیایی ها بیشتر شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.